Det var netop med øget vækst for øje, at Tommy Holte gav direktørposten i NN07 videre til den digitalt erfarne Anders Rahr i marts 2021. Og nu, lidt over et år senere, viser det sig, at der indtil videre kan sættes flueben ved det mål.

Brandet, der siden begyndelsen i 2007 har slået sig op på ansvarligt produceret herretøj, har nemlig i dag offentliggjort sit årsregnskab for 2021. Det viser, at bruttofortjenesten er steget fra 36,3 millioner kroner i 2020 til 50 millioner i 2021. Årets resultat efter skat er knap fordoblet og ender på 25 millioner kroner mod 13,8 millioner i 2020.

Omsætningen er ikke oplyst, men sætter, ifølge virksomheden selv, også ny rekord. Og det skyldes, ifølge Anders Rahr, netop brandets stærke værdisæt, som vækker positiv respons hos forbrugerne.

“Vi viser i 2021, at interessen for vores brand vokser over hele linjen – både vores vigtige hjemmemarkeder i Skandinavien og vores internationale markeder viser fremgang. Vores brand udspringer af vores kompromisløse og veldesignede produkter, der sammen med vores stærke værdier virkelig resonerer med forhandlere og forbrugere på tværs af vores markeder,” lyder det i en pressemeddelelse.

Vækst på hele linjen – især online

Selvom NN07, som forhandles i 500 butikker verden over, oplevede vækst på samtlige markeder, var det især det amerikanske marked, som brandet brugte året på at investere kraftigt i – foruden investeringer i digitalisering, optimering af værdikæden og oprustning af teamet. Investeringer, som hurtigt gav gode resultater på især onlinesalget både via egen webshop og eksterne. Det sammenlagt betyder, at Anders Rahr har høje ambitioner for fremtiden:

“Når vi kigger længere frem, så har vi også rigtig gode forventninger til 2022, hvor vi forventer fortsat vækst og nye spændende projekter. Og så glæder vi os til at byde endnu flere forhandlere velkommen,” slutter han.