Det går godt for DK Company-brandet Gestuz. Rigtig godt. Brandet afsluttede 2022 med rekordomsætning i både wholesale-forretningen såvel som på deres egen webshop. Det skriver Gestuz i en pressemeddelelse, hvor der dog ikke oplyses de konkrete tal for 2022 endnu.

“Mødet med corona-pandemien bragte først og fremmest bekymring og usikkerhed med sig tilbage i start 2020, men ved hjælp af strategiske besparelser, fokus på kundekontakt og egen webshop endte 2020 med et flot resultat. På baggrund af en fokuseret indsats, troen på brandets værdi og plads i branchen kan Gestuz i 2022 præsentere historisk omsætning på et trecifret millionbeløb, en øgning på mere end 17 procent siden 2020,” skriver brandet selv om resultaterne for det forgangne år – resultater, der normalt ikke offentliggøres seperat, men som en del af DK Companys samlede regnskab, der præsenteres i løbet af foråret.

En solid bundlinje

Det er dog ikke kun toplinjen, der har fået et løft. Ifølge Gestuz, er bundlinjen også i vækst med en indtjening, der – igen uden at afsløre de konkrete tal – steg 60 procent fra 2020 til 2022. En vækst, der primært kommer fra eksisterende markeder, ligesom at brandets kernemarkeder, Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Holland og Belgien, voksede 20 procent i 2022 alene.

“Jeg er utrolig stolt af det resultat, vi har skabt i 2022. Vi har nået en historisk milepæl, og det er kun takket være en fælles teamindsats, at vi kan præsentere fortsat fremgang. Jeg tror på, vores vækst skyldes vores produkt og design, og at vi formår at skabe en efterspørgsel. Det kræver passion, dedikation og hårdt arbejde hver dag at kunne fortsætte en vækstrejse på vores eksisterende markeder, og jeg er taknemmelig for alle vores kunder, der tror på os som brand,” lyder det i pressemeddelelsen fra kreativ direktør Sanne Sehested.

Satser online og på amerikanske marked

Gestuz har de seneste år satset endnu mere online og på det, de kalder deres ’online flagship store’. Her har blandt andet et øget fokus på content og deres forsøg med see now buy now-styles efter brandets SS23-show under Copenhagen Fashion Week i sommer været med til at fremme interessen. En indsats, der betyder, at indtjeningen på egen webshop er steget med 60 procent siden 2021. Sanne Sehested fortsætter:

“Vi går et spændende år i møde med fokus på yderligere ekspansion i USA samt en udrulning af vores nye shop in shop-koncept, der skal sikre, at vores brandunivers præsenteres og skaber et samlet udtryk på tværs af vores online og offline platforme,” siger hun afslutningsvist og fortæller, at seneste tilføjelse til kundeporteføljen er Nordstrom, der sammen med Intermix skal være med til at øge kendskabet til brandet på det amerikanske marked.

Gestuz er endnu en gang på Copenhagen Fashion Week-kalenderen under den kommende AW23-modeuge og holder show torsdag den 2. februar kl. 16.