Kun to måneder efter: Nu tager det fart for prisvindende herrebrand

I månederne efter brandet vandt Wessel & Vett Fashion Prize har Iso.Poetism by Tobias Birk Nielsen både landet en aftale med et eftertragtet salgsagentur og oprustet teamet med branchekendt profil.
13.01.2023 ∙ af Carla Christine Bruus Aagaard-Strube
Foto: Iso.Poetism SS23 / Copenhagen Fashion Week

Der var ingen tvivl om, at det allerede gik rigtig godt for det danske brand Iso.Poetism, da Tobias Birk Nielsen i efteråret vandt Wessel & Vett Fashion Prize. Men meget peger på, at alt blot kommer til at gå yderligere i rotation internationalt i året, der kommer.

Iso.Poetism, der blev grundlagt af Tobias Birk Nielsen i 2016, og som under præsentationen til Wessel & Vett Fashion Prize blev kaldt “Danmarks bedstbevarede modehemmelighed,” har længe fokuseret sin indsats internationalt. Dette understreges nu med et nyt samarbejde med det anerkendte salgsagentur FourMarketing, som brandet netop har landet. FourMarketing, der blandt andet står bag opbygningen af Stone Island, tager, ifølge Tobias Birk Nielsen, sjældent nye brands ind i porteføljen, men har nu rakt ud til – og indgået aftale med – Iso.Poetism.

Branchekendt nyansættelse

Udover tilknytningen til FourMarketing har Iso.Poetism i kølvandet på Wessel & Vett-prisen også igangsat en udvidelse internt i brandet – noget, Tobias Birk Nielsen luftede et ønske om allerede kort efter at have vundet prisen, da han gæstede Fashion Forum på lyd. I den forbindelse har han nu ansat tidligere salgsdirektør og partner hos Martin Asbjørn Kasper Willy som Brand Coordinator.

“Vi er vanvittigt glade for at kunne tilknytte Willy til vores lille, men enormt hårdtarbejdende team. I Willy har vi fundet en profil, som ikke kun matcher vores energi og ambitioner – men ligeledes kommer med en masse erfaringer fra at have været med til at opbygge Han Kjøbenhavn og senest har siddet med en lignende størrelse brand i Martin Asbjørn. Vi synes, der er en naturlig overgang i de opgaver, vi har forberedt for den kommende tid, til de kvalifikationer, Willy besidder. Med ham ombord og FourMarketing i ryggen føler vi at have fundet en god struktur til vores B2B-salg og go-to-market-organisation og er endnu mere entusiastiske for, hvad fremtiden vil bringe,” siger Tobias Birk Nielsen til Fashion Forum og fortsætter:

“Det har kun givet endnu et nøk til de ambitioner, vi i forvejen løber rundt med.”

I de kommende uger viser Iso.Poetism deres AW23-kollektion under modeugerne i London, Paris og København –  sidstnævnte med et show den 2. februar. Her vil brandet bygge videre på de to tidligere sæsoners showambitioner, hvor set design og installationer har dannet ramme om showet og dets tematik.

HØR PODCASTEN FASHION FORUM PÅ LYD MED TOBIAS BIRK NIELSEN