Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Ganni sætter fart på globaliseringen med tre butikker i Kina

Brandet sprøjter tøj, samarbejder og butikker ud. Og nu indtages et nyt, gigantisk retailmarked: Kina.
Brandet sprøjter tøj, samarbejder og butikker ud. Og nu indtages et nyt, gigantisk retailmarked: Kina.

Ganni når næsten ikke at trække ny luft ind, før de spytter endnu en flot butik eller uundværligt samarbejde ud. I den første uge af oktober kunne de melde brandets indtog i Tyskland med en ny butik i Berlin. I sidste uge kastede de sig ud i helt nyt farvand i samarbejde med makeupbrandet Submission Beauty. Og nu tager de endnu et stort skridt i deres igangværende globale retailstrategi – en strategi, der indtil nu har ført til 37 butikker fordelt i Europa og USA – med åbningen af de tre butikker i Kina. To i Shanghai og en i Shenzhen. Med åbningen af de tre fysiske butikker følger desuden en ny ‘butik’ på den kinesiske platform WeChat, hvor brugere kan følge med i alle nyheder samt onlineshoppe de nyeste produkter.

“Det er fantastisk og meget specielt at åbne vores første fysiske butikker i Kina. Det er et stort skridt for os, og vi håber, at folk vil byde os velkommen med åbne arme,” fortæller kreativ direktør Ditte Reffstrup i en pressemeddelelse.

Eksklusive produkter og velkendte farver

Butikkens indretning følger Gannis farverige univers, og ligesom at gammelt tekstilaffald også her er genbrugt til podier og interiør, så følges ligeledes samme opskrift som ved åbningen i Berlin med fokus på samarbejder med lokal kunstnere. Til Shanghai-butikken i storcentret GG66 har den lokale illustrator Zhou Riyang nemlig leveret en speciel transparent version af sin skulptur ’Tireless Girl’, hvori skulpturen, ligesom Artek-skamlerne i omklædningsrummene, også er fyldt med tekstilaffald.

Limited edition T-shirts er tilgængelige med motiv af kærlighedsfrugten lychee i Shenzhen-butikken, og et vandmelon-print vil pryde de kortærmede trøjer i Shanghai-butikkerne.

“Vi har så stort og loyalt et community på tværs af regionen, som virkelig putter deres eget spin på Ganni. Jeg elsker at se, hvordan folk fra hele verden styler vores tøj og udtrykker sig selv,” fortæller Ditte Reffstrup videre.

Alle tre butikker er åbnet dette efterår.