Copenhagen Fashion Week ansætter ny Head of Production & Brand Relations
Svenske Stefanie Forsgren kommer fra castingbureauet Fiiri Agency, hvorfra hun har været med til at arbejde for øget diversitet og inklusion i modebranchen på tværs af hele Skandinavien.Copenhagen Fashion Week har netop budt velkommen til Stefanie Forsgren i rollen som Head of Production & Brand Relations, hvorfra hun får ansvaret for modeugens produktion, showkalender og kommunikation med brands.
Med sig har hun en bred baggrund i branchen, hvor hun senest har siddet som Commercial Director for castingbureauet Fiiri Agency, der er kendt for sit fokus på inklusion og diversitet. Her har hun blandt andet stået for at etablere og skalere den danske afdeling og derigennem været med til at fremme en bredere repræsentation af modeller i modebranchen på tværs af hele Skandinavien. En agenda, hun også vil tage med sig i sit fremtidige arbejde hos modeugen:
“Jeg er så spændt og beæret over at blive en del af en så banebrydende organisation som Copenhagen Fashion Week. At få lov til at arbejde sammen med alle de fantastiske brands er noget, som jeg virkelig ser frem til, da der er mange initiativer, der skal udvikles. Sammen med resten af teamet håber jeg at kunne give brandsene noget ny indsigt fremadrettet. Jeg ønsker også, at vi kan åbne op for flere samtaler om diversitet og inklusion med brandsene, og hvordan vi kan sikre en løbende ærlig dialog om emnet,” siger Stefanie Forsgren om sin nye stilling, som hun overtager fra tidligere Director of Brand Relations & Production Marie Brøbech, der er rykket til 3 Days of Design.
Udover Fiiri Agency har Stefanie Forsgren tidligere erfaring med salg gennem stillinger hos både Vagabond Shoemakers og Miinto, ligesom at hun har studeret ’Textile Value Chain & Management’ på Den svenske tekstilhøjskole og ’Business administration’ på Høgskolan Væst.
Stefanie Forsgren tiltrådte stilingen 1. oktober 2022.