Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Navne

Aller Media samler titler under ny digital redaktion – og dropper printmagasin

Endnu en stor omstrukturering betyder blandt andet, at Aller Media samler elle.dk, viunge.dk og femina.dk under én digital redaktion ledet af Isabella Hindkjær.
Endnu en stor omstrukturering betyder blandt andet, at Aller Media samler elle.dk, viunge.dk og femina.dk under én digital redaktion ledet af Isabella Hindkjær.

Aller Medias mode- og livsstilsmagasiner har i de seneste år gennemgået flere forandringer, hvilket nu følges op af endnu en omstrukturering. En omstrukturering, der blandt andet betyder en øget adskillelse af print og digital såvel som en redaktionel omlægning. I den forbindelse bliver Isabella Hindkjær – tidligere chefredaktør på både Femina og femina.dk – nu ansvarshavende chefredaktør på femina.dk og derudover Editorial Director for elle.dk, viunge.dk og femina.dk, som bliver slået sammen til én samlet digital redaktion, der arbejder på tværs af de tre universer.

“Som ansvarshavende chefredaktør ser jeg frem til, at vi skal sætte endnu mere fart på udviklingen af femina.dk, ligesom jeg som editorial director glæder mig til at få lov til at bringe erfaringerne i spil på to enestående legacy brands som Elle og Vi Unge. Det er en stor ære at skulle stå i spidsen for tre af de stærkeste digitale redaktioner i Danmark, og jeg er overbevist om, at vi i fællesskab yderligere vil udbygge vores position som markedsledende aktualitetsmedier til danske kvinder og unge,” siger Isabella Hindkjær i en pressemeddelelse.

Agendaer på tværs af udgivelser

Formålet med den redaktionelle omstrukturering er, ifølge pressemeddelelsen, at skabe større sammenhæng mellem elle.dk, viunge.dk og femina.dk, hvor fælles agendaer og kampagner skal styres af Isabella Hindkjær i samarbejde med de brandansvarlige.

“Med omstruktureringen skaber vi en samlet redaktionel enhed med fokus på at skabe indhold til kvinder, hvor vi på tværs af indholdsuniverser kan sætte flere alders- og målgrupper i spil og skabe effektfuldt indhold ud fra de platforme, formater, ønsker, interesser og livssituationer, som målgrupperne er i,” siger Charlotte Riparbelli, administrerende direktør for Aller Media, i pressemeddelelsen.

Udover den styrkede digitale sammenhæng bliver de fagredaktioner, som Aller Media dannede i 2019, også omdannet. Her bliver Aller Trend nemlig en del af Aller Kvindeliv, eftersom Aller Trend er skrumpet gevaldigt efter lukningen af først In og dernæst Dossier, der lukkede denne sommer. Tilbage på Aller Trend er kun Elle, som nu kommer ind under Kvindeliv, der desuden tæller Femina, Vi Unge, Søndag og Psykologi.

På Aller Kvindeliv deler Cecilie Ingdahl og Dorthe Kandi ansvaret som mediechef, hvor Dorthe Kandi er ansvarshavende chefredaktør for Søndag, Psykologi og Femina på print, og Cecilie Ingdahl bliver ved at være ansvarshavende chefredaktør for Elle, Vi Unge, elle.dk og viunge.dk. 

Nedlægger printmagasin

Ved siden af den nye digitale “superredaktion,” som Aller Media selv kalder det, betyder den nye omstrukturering også nedlæggelsen af et historisk printmagasin. I de seneste 60 år har mange teenagere fået råd om mode, kærlighed og venskaber fra magasinet Vi Unge. Men tiden med at løbe ned til bladkiosken for at få fat i sidste nye udgave er nu slut. Aller Media har nemlig valgt at lukke Vi Unge på print – der på nuværende tidspunkt udkommer otte gange årligt – fra februar 2023. Vi Unges univers fortsætter dog online på viunge.dk under ledelse af Isabella Hindkjær. 

Isabella Hindkjær blev ansat som chefredaktør på Femina i sommeren 2020. I foråret i år kom hun på Berlingskes Talent 100-liste over unge talenter under 36 i kategorien Ledelse, og i den forbindelse var hun gæst i ’Fashion Forum på lyd’, hvor hun fortalte om ledelsesværdier og ambitionerne for Femina. Du kan lytte til afsnittet her.

Aller Medias nye omstrukturering blev gennemført den 1. oktober 2022.