Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Model iført Icon Visions' Cecilie Jørgensens design i samarbejde med Mads Nørgaard

Icon Visions sætter sit spin på ikoniske Mads Nørgaard-styles

Den klassiske 101-trøje er kommet en tur i designstudiet med Icon Visions-designer Cecilie Jørgensen, der har skabt en ny minikollektion i samarbejde med Mads Nørgaard.
Den klassiske 101-trøje er kommet en tur i designstudiet med Icon Visions-designer Cecilie Jørgensen, der har skabt en ny minikollektion i samarbejde med Mads Nørgaard.

Den rutinerede modemastodont Mads Nørgaard og unge Icon Visions udgiver i dag deres nyeste samarbejde. Det markerer dermed tredje gang, at de to, Mads Nørgaard og Cecilie Jørgensen, der er grundlægger og designer i Icon Visions, skaber en minikollektion sammen. Og denne gang er der skruet op for 00’er-goth og rå kanter. 

“Samarbejdet med Mads Nørgaard har været en vildt interessant designprocess. Jeg har taget udgangspunkt i mine egne yndlingsstyles, som er tanktoppen og 101-trøjen. Jeg elsker at designe ting, som er brugbare i enhver garderobe, men med et twist,” siger Cecilie Jørgensen til Fashion Forum. 

Netop den stribede 101-trøje, som kom til verden i 1967 i Nørgaard på Strøget og siden er blevet en Mads Nørgaard-klassiker, er forvandlet til blandt andet en kort kjole, hvor undertrøjer og (meget) langærmede T-shirts former resten af kollektionen, som falder ind med den Y2K-hungrende zeitgeist. Alle styles færdiggøres desuden med rå kanter, så man selv kan klippe tøjet til, hvis man for eksempel ikke er tilhænger af ekstra lange ærmer, som designeren Cecilie selv er. 

Model iført Icon Visions' Cecilie Jørgensens design i samarbejde med Mads Nørgaard

“Der er ikke så meget, der kan ændres ved 101-trøjen, fordi jeg skal forholde mig til den helt klassiske bluse – især i forhold til materialer og produktion – men det er altid en sjov og udfordrende opgave at designe med begrænsninger. Denne gang har jeg prøvet noget helt nyt i forhold til snittet, som endte med at tage form som en ny kjole med U-neck og et kort mini skirt og ekstra lange ærmer. Jeg har altid selv været kæmpe fan af 101-trøjen, og jeg elsker at give den nyt liv,” fortæller hun videre om designprocessen. 

En ikonisk personlighed

Kollektionen kommer til live i en kampagne med tidligere supermodel og nuværende gallerist Sorat May Dare (tidligere Lykke May Andersen), og det er både Cecilie Jørgensen og Thinh T. Petrus Nguyen, der er partner og kreativ direktør i Icon Visions, beærede over: 

“Vi ledte efter en ikonisk personlighed for denne kampagne, og vi kunne ikke finde på noget mere ikonisk end Sorat. De er nok en af de mest ikoniske personligheder ikke bare i Danmark, men i verden, og vi er mega beæret over, at de har takket ja til at medvirke!” 

Model iført Icon Visions' Cecilie Jørgensens design i samarbejde med Mads Nørgaard

Kollektionen findes i et begrænset antal i Mads Nørgaard-butikkerne, på deres webshop samt i Icon Store – en pop-up-butik i Mads Nørgaards projektrum, GUL, i København K. Her byder de to brands velkommen til alle i dag, fredag den 2. september, fra klokken 17 til 20 med musik af DJ Cynnamon og Roserne og kolde drinks fra Empirical. Her kan man også få Icon Visions-logo trykt på tøjet fra kollektionen – og dermed gøre sit nyindkøb endnu mere unikt, eller ikonisk, om man vil.