Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Dansk børnetøjsvirksomhed solgt

Brands4kids har fået ny ejer med ambitionen om at accelerere væksten på det internationale marked.
Brands4kids har fået ny ejer med ambitionen om at accelerere væksten på det internationale marked.

Den danske børnetøjskoncern Brands4kids er blevet opkøbt af den hollandske kapitalfond Standard Investment. Brands4kids, hvis historie går tilbage til 1946, huser i dag 11 børnetøjsbrands – et tal, der steg især efter de fusionerede med Utoft Kids Group i 2019. Nu er det planen at udvide og accelerere væksten på det internationale marked, som det lyder fra den nye ejer, Standard Investment. En kapitalfond, der generelt satser stærkt på Danmark og for nyligt har åbnet kontor i København.

Ifølge dem, er valget faldet på Brands4kids, fordi koncernen har formået at accelerere forretningen globalt med kunder i både Europa, Nordamerika og Asien. Ligesom at virksomheden siden 2017 har fordoblet sin omsætning til 320 millioner kroner – og forventer at omsætte for på mere end 350 millioner kroner i 2022.

“Brands4kids har leveret høj og vedvarende vækst. Virksomheden er allerede international og udvider sig hastigt på det globale marked med dets ikoniske brands og enestående evne til at betjene sine kunder. Der er klare mål, som vi skal nå inden for Brands4kids’ hovedmarkeder, men også uden for. Planen er at hjælpe Brands4kids med at udvide til nye markeder og styrke deres nuværende markedsposition i regioner om Tyskland, Benelux, Sydeuropa, Canada og Asien. Vi har stor erfaring med succesfuldt at tilføje virksomheder til en stærk platform, og vi mener, at Brands4kids har et godt fundament til yderligere opkøb internationalt,” lyder det i en pressemeddelelse fra Guido Grobbink, der er partner og direktør i Standard Investment.

Stiftere fortsætter i virksomheden

CEO Erik Andreæ og CCO Michael Nederby, der er stifterne af det nuværende Brands4kids, vil i den nye konstellation fortsætte arbejdet med de 11 brands som aktionærer i virksomheden.

“Brands4kids har fra begyndelsen været en hurtigt voksende virksomhed med store internationale ambitioner. Vi har en stærk og loyal kundebase, der strækker sig fra Skandinavien til Kina, Japan og Sydkorea. Med Standard Investment har vi fået en partner med stor erfaring i at skalere forretninger både i forhold til salg og organisation, og så forstår de Brands4kids’ ånd. Timingen kunne ikke være bedre, og Standard Investment vil hjælpe os med at vokse i Benelux, Centraleuropa og Nordamerika – samt med at udvide vores portefølje af mærker. Vi har store forventninger til de næste par år,” supplerer Erik Andreæ.