Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Magasin vil favne bredere med ny indkøbsstrategi
Alle nyheder

Magasin vil favne bredere med ny indkøbsstrategi

Med en ny hovedbeklædningskollektion fra House of Christine tager Magasin skridtet videre mod et mere inkluderende produktsortiment. Denne gang er religiøse eller sygdomsramte kvinder i fokus.
Med en ny hovedbeklædningskollektion fra House of Christine tager Magasin skridtet videre mod et mere inkluderende produktsortiment. Denne gang er religiøse eller sygdomsramte kvinder i fokus.

Magasin vil være inkluderende og mangfoldig. Og dét skal kunderne kunne mærke, når de handler i Danmarks ældste stormagasin, der skiftede ejere i maj måned.

Derfor har Magasin taget hul på en ny indkøbsstrategi, der skal skabe et bredere repræsentativt produktsortiment. Første skridt var lanceringen af Steve Maddens ‘Diversity’-kollektion i november måned. Den bestod af stiletter i udvidede størrelser til alle uanset køn. Kollektionen blev sat til salg i dame- såvel som herreafdelingen og blev dermed den spæde begyndelse på et nybrud med Magasins klassiske opdeling af ‘herretøj’ og ‘kvindetøj’.

Nu tager Magasin næste skridt på vejen mod inklusion. Fremover vil man i Magasin kunne finde en ny hovedbeklædningskollektion fra House of Christine. Kollektionen henvender sig særligt til kvinder, der lider af hårtab eller af religiøse eller andre årsager ønsker at bære hovedbeklædning, og som ellers har kunne finde passende produkter på stormagasinets hylder.

“Vi er meget bevidste om, at vi skal gøre plads til alle, uanset hvordan du ser ud, lever eller er i verden – og det gælder naturligvis også for dem, der går igennem et sygdomsforløb eller bærer beklædning grundet religiøs overbevisning,” udtaler Kristian Hindø-Lings, indkøber hos Magasin, i forbindelse med lanceringen.

En god forretning

Den nye kollektion er ikke nødvendigvis kun en god nyhed for inklusionen, men kan ovenikøbet vise sig at blive en god forretning. Ifølge Tine Fuglsang, stifter og salgsdirektør i House of Christine, er der sket en markant vækst i kunder, der efterspørger netop denne type hovedbeklædning. Hun glæder sig over, at denne voksende kundegruppe nu kan føle sig hjemme i Magasin.

“Rigtig mange kvinder lider i dag af hårtab i løbet af livet, og det kan der være mange grunde til. Nogle kvinder oplever hårtab i forbindelse med hormonelle forandringer, der for eksempel skyldes stress, graviditet eller overgangsalder, hvor håret pludselig begynder at tynde ud. For andre skyldes hårtabet Alopecia (pletvist hårtab, red.) eller et sygdomsforløb med strålebehandling eller kemoterapi,” siger Tine Fuglsang.

Hos Magasin tror de på, at selv en lille udvidelse af produktsortimentet kan være med til at gøre en forskel.

“Vi tror på, at en kollektion som denne kan bidrage til, at endnu flere mennesker kan føle sig smukke og inkluderede – og netop derfor er det så vigtigt, at vi også tager en kollektion som denne ind,” slutter Kristian Hindø-Lings.

Du kan udforske hele kollektionen fra House of Christine her.

Bestsellers cirkulære designguide er åben for alle