Den fremadstormende børnetøjsvirksomhed The New ApS, som sidste sommer opkøbte Soft Gallery, udvider endnu en gang brand-porteføljen med købet af det københavnske børnetøjsbrand Wawa. Dermed råder The New nu over i alt fem brands, der ud over Wawa også tæller Mikk-Line, Costbart og Soft Gallery, som firmaet opkøbte i juni 2020.

Wawa, som blev grundlagt i 2017, er et økologisk børnetøsmærke med fokus på komfortabelt og farverigt tøj til de 2-10-årige. Johanna Topooco er grundlæggeren og designeren bag brandet, og hun fortsætter hos The New med at være Creative Director for Wawa sammen med Art Director Stine Erlang Sloth.

“WAWA er klar til et nyt ejerskab, der skal skalere vores kreative ideer. Wawa har været en kæmpe del af mit liv i de sidste fem år, og jeg føler mig privilegeret over at have modtaget så meget støtte til at forme mærket – som på mange måder er mit tredje barn. Jeg er overbevist om, at vores enkle, men farverige stil nu skal nå ud til endnu flere børn. Jeg ser derfor frem til at arbejde med Chris Lützen Petersen og hans team. Jeg længes efter at bruge meget mere tid på at udvikle vores bæredygtige designs,” fortæller Johanna Topooco i en pressemeddelelse.

Chris Lütz Petersen er CEO i The New. Med Wawa ser han frem til at komme endnu mere ud på internationale markeder og tilføjer i pressemeddelelsen:

“Jeg var draget af Wawas dna fra første gang, jeg så deres designs. At møde Johanna og Stine og deres ambitioner indenfor bæredygtighed fik mig ikke til at tro mindre på mærket. Vi mener, at Wawa kan tilføre vores virksomhed både viden og inspiration. Med dette opkøb gør vi det klart, at vi på trods af de svære tider tror på en positiv fremtid med fokus på vækst i Asien.”

The New har fortsat hovedkontor i Vejle, og med erhvervelsen af Wawa har virksomheden nu 40 ansatte.

The New udvider markant: Opkøber tre børnetøjsbrands