Det er blot et par måneder siden, at årsregnskabet for Les Deux viste, at de selv i 2020 formåede at overgå sig selv og leverede deres hidtil regnskab bedste til dato. Nu betyder en markant – og trecifret – millionindsprøjtning, at brandet for alvor kan forfølge sin globale vækstambition. En ambition, der altså rækker en del videre end de 800 europæiske forhandlere, de har i dag.

“Les Deux har fået vokseværk. De sidste par år har vi oplevet en enorm vækst, og vi er nu klar til at tage brandet globalt. Det kræver en stærk finansiel partner, som har erfaring med at vækste og internationalisere virksomheder,” udtaler grundlægger og partner i Les Deux Andreas von der Heide i en pressemeddelese om grundlaget for det nye investorpartnerskab, der skal sætte skub i den årlige omsætning på mere en 150 millioner kroner.

“Vi har en målsætning om tredoblet vækst på tre år,” fortsætter han. ”Væksten skal komme fra globale markeder. Det betyder større krav til kapital og en ny strategisk retning. Derfor har vi inviteret en partner ombord, som ikke bare har den nødvendige kapital, men også den rigtige tilgang for vores selskab og ikke mindst vores unikke kultur.”

Les Deux’ nye partner er det svenske investeringsselskab Röko, der har “speciale i at understøtte bæredygtig vækst i små og mellemstore europæiske virksomheder med førende markedspositioner i deres nichemarkeder”.

Med Röko ombord er målet klart: “Les Deux skal være et globalt herrebrand,” siger Andreas von der Heide afsluttende om partnerskabsmeldingen, der træder i kraft allerede om få uger den 1. juli 2021. Selv fortsætter han og brandets partner Kristoffer Haapanen som storaktionærer og daglige ledere i det stadigt fremadstormende brand.

 

Les Deux slog ny rekord i 2020: “Vi blev født i finanskrisen. Modvind er ikke nyt”