For blot en måned siden, kunne vi meddele, at herrebrandet Tonsure var begæret konkurs. Nu er brandet blevet opkøbt og er således helt ude af hidtidige ejer, stifter og kreative direktør Malte Flagstads hænder.

De nye ejere, en investorgruppe med Managing Director i Stella Nova Copenhagen Chris Beierholm i spidsen, har sat et nyt team, der skal lede brandet videre. Målet er at fortsætte med fulde kollektioner og en videreførsel af Tonsures nuværende visuelle identitet, men indtil videre uden en navngivet designer bag – og altså uden den grundlæggende designer på teamet.

Hvordan det nye Tonsure kommer til at forme sig, vil blive præsenteret allerede under modeugen i august, lyder det fra Chris Beierholm i en mail. Her slår han endvidere fast, at de fortsat vil henvende sig til den samme målgruppe og udnytte de “rige muligheder for en kommerciel succes,” der allerede ligger i brandet, men at de vil “justere på de bagvedliggende strategier og marketing.”

Chris Beierholm er desuden grundlægger af virksomheden Style Wise, der udover Stella Nova Copenhagen også står for distributionen af blandt andet mærkerne Sandwich og Alix the Label.