Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Økonomi

“Vi har været gode til at vende en udfordring til en mulighed”

De fleste online modeforhandlere har nydt godt af coronakrisens ændrede shoppingadfærd. For Boozt har det medført en omsætning, der steg med 27 procent i 2020.
De fleste online modeforhandlere har nydt godt af coronakrisens ændrede shoppingadfærd. For Boozt har det medført en omsætning, der steg med 27 procent i 2020.

Det er ingen hemmelighed, at onlineforhandlerne har haft et lidt andet år, end for eksempel de fysiske forretninger. Et år, hvor kunderne i endnu højere grad har benyttet de virtuelle indkøbskurve fremfor de virkelige af slagsen til deres shopping af blandt andet tøj, accessories og sko. Og her er dansk/svenske Boozt ingen undtagelse.

Det understreges nu yderligere med webgigantens årsregnskab for 2020, der tidligere har været omtalt, men som først nu er officielt fremlagt. Et regnskab, der byder på stor vækst for portalen. Nettoomsætningen er steget fra de 3,4 milliarder svenske kroner i 2019 til 4,4 milliarder i 2020. En stigning på hele 27,3 procent. Også bundlinjen har haft fart på i året og lander på 132,8 millioner svenske kroner mod 54,8 millioner året før. En bemærkelsesværdig forskel på 78 millioner svenske kroner. Medstifter og CEO Hermann Haraldsson udtaler i en pressemeddelelse:

“2020 var et rigtig godt år for os. Vi var ikke bare en af de hurtigst voksende e-commerce-virksomheder i vores industri, men også en af de mest profitable. Vi har været gode til at vende en udfordring til en mulighed og formåede både at tænke og handle hurtigt gennem hele året.”

Markant øgede forventninger til 2021

Det er dog ikke kun 2020, der blev en godt år for Boozt. Også 2021 ser ud til at byde på gode salgsresultater. Så meget, at virksomheden for nyligt valgte at opjustere forventningerne til 2021 med 25-30 procent omsætningsvækst.

“Vores momentum fra 2020 er fortsat ind i det nye år, og vi ser de mange nye kunder, som vi fik sidste år, fortsat støtter op med en stærk genkøbsrate, samtidig med den fortsatte støtte fra vores loyale kunder. På baggrund af et stærkere end forventet første kvartal, en lovende start på den nye sæson og mindre usikkerhed i forbindelse med udviklingen for resten af året føler vi os i stand til at markant øge udsigten for 2021,” lød det fra Hermann Haraldsson i en pressemeddelelse den 13. april.