Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Rotate og Remain Birger Christensen i nye internationale retailaftaler

Birger Christensens to in-house brands udvider fortsat internationalt og markerer dermed samtidig modehusets udvikling fra retailer til wholesaler.
Birger Christensens to in-house brands udvider fortsat internationalt og markerer dermed samtidig modehusets udvikling fra retailer til wholesaler.

Selvom festlighederne for en stor del har været – og fortsat er det – lukket ned her i 2020, så er der stadig bud efter Rotate Birger Christensens party wear. Samtidig har søsterbrandet Remain Birger Christensen udvidet sin kollektion, som vi så det under sommerens modeuge, hvor orangerøde og babyblå lakshorts og nederdele stjal showet – og også det, er der bud efter.

Derfor udvider brandsene nu sin internationale position yderligere. Det sker med et permanent retail space og to pop-up shops i tre af Europas førende stormagasiner, nemlig Selfridges og Harrods i London samt De Bijenkorf i Amsterdam.

“Selfridges, Harrods og De Bijenkorf er tre af de største og mest ikoniske department stores i verden. De har længe været en værdifuld samarbejdspartner for os på vores brands Rotate og Remain, og vi er derfor stolte af at blive tilbudt retail spaces, der giver os mulighed for at bringe vores branduniverser helt ind i forretningen. Vi ser det som en stor anerkendelse af begge brands, at tre førende stormagasinerne har tilbudt os shop-in-shops i et ellers udfordret marked, og vi er ikke mindst stolte af, at vi har skabt to så stærke og internationalt anerkendte brands på så kort tid,” siger CEO Denise Christensen i en pressemeddelelse.

Det er Selfridges, der i sidste uge åbnede sin faste afdeling for de to brands, mens Harrods åbnede pop-uppen, der skal løbe frem til februar 2021. I Amsterdam kan man opleve mærkerne året ud, og samlet markerer åbningen af de tre retail spaces, ifølge Denise Christensenen, en milepæl i Birger Christensens udvikling fra retailer til wholesaler siden lanceringen af de to in-house brands i 2018.