“Det har været ti helt fantastiske år, hvor jeg sammen med en masse dygtige og dedikerede mennesker har skabt en unik virksomhed og nogle imponerende resultater. Mos Mosh står stærkere end nogensinde, og vi har masser af planer og idéer for fremtiden.”

Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra Kim Hyldahl, stifter, kreativ og administrerende direktør i Mos Mosh, der per den 1. december giver ledelsesfaklen videre.

“Jeg har vurderet, at tiden er inde til, at jeg trækker mig tilbage fra den daglige ledelse hos Mos Mosh. Ledelsesopgaven er vokset i takt med, at virksomheden bliver mere og mere kompleks, og jeg vil gerne have mulighed for at bruge mere tid på andre ting, og sammen med bestyrelsen og den øvrige ledelse har vi vurderet, at timingen er den rigtige.”

Brandet der blev stiftet i Kolding i 2010, og står i dag, ti år efter, med flere års solide regnskaber bag sig. Alene fra 2017 til 2019 gik virksomheden Mos Mosh A/S fra et overskud på 47 millioner kroner til et overskud på lige over 87 millioner.

Fremover vil Kim Hyldahl koncentrere sin energi på udviklingen af herrebrandet Mos Mosh Gallery samt videreudviklingen af Mos Mosh’ identitet. I stedet bliver det Thomas Schwartz, der skal varetage rollen som brandets CEO.

Thomas Schwartz kommer med mange års erfaring indenfor blandt andet strategisk ledelse, branding og digitalisering. Siden december 2017 som CEO hos Kansas Workwear A/S, hvor han har stået i spidsen for mærkets rebranding og før i ledende roller hos Adidas Group Nordic A/S igennem 14 år, senest som Senior Director.

Om sin ansættelse siger han:

“Det er med stor glæde og forventning, at jeg tiltræder som administrerende direktør hos Mos Mosh. Mos Mosh har igennem en årrække bevist sig selv som en af branchens allermest succesrige virksomheder, og jeg ser vildt meget frem til at fortsætte den positive udvikling sammen med virksomhedens øvrige ledelse og medarbejdere.”