ByBiehl genoptager retailstrategi – og satser på udlandet
Efter et år med midlertidigt lukkede butikker og øget fokus på de digitale kanaler er Charlotte Biehl nu klar til at fortsætte sin igangværende udvidelse af butiksporteføljen – denne gang i Norge.Under den danske lockdown i marts valgte Charlotte Biehl, der er CEO og stifter af smykkemærket ByBiehl, at rette blikket online – ligesom mange andre i denne branche. Med to midlertidigt lukkede butikker fremskyndede brandet i stedet en række kommende initiativer ind på de digitale kanaler, herunder både webshop og sociale medier.
Året forinden havde ByBiehl ellers udvidet butiksporteføljen i en ny stor satsning på de aarhusianske forbrugere, som supplement til en succesfuld første selvstændig butik i København.
Men nu, godt ni måneder senere, er Charlotte Biehl klar til at fortsætte den igangværende retailstrategi – denne gang uden for landets grænser. ByBiehl har netop åbnet dørene til sit nye smykkeunivers i Oslo.
“Vi er meget glade for vores store forhandlernetværk i Norge, som tæller de bedste norske smykkeforretninger. Men det har længe været en drøm for os at kunne invitere vores kunder indenfor i et mere tydeligt ByBiehl-univers,” siger Charlotte Biehl i en pressemeddelelse og fortæller, at de allerede har en god kundebase i landet med 140 forhandlere fordelt i Norge.
Det fysiske og digitale skal gå hånd i hånd
Men retail er i dag – om muligt – en endnu mere udfordrende disciplin end nogensinde. Derfor har Charlotte Biehl og hendes team i etableringen af den nye butik da også især været fokuseret på at gøre butikken konkurrencedygtig overfor de digitale kanaler, som kun er blevet mere populære blandt forbrugerne det seneste år.
“Folk er efterhånden ved at være så vant til at købe varer online, så hvis man skal lokke kunderne forbi en butik, skal det være, fordi de fysiske butikker skal kunne tilbyde noget helt særligt. Derfor har vi også fokus på at optimere den fysiske købsoplevelse blandt andet igennem en tydelig story telling af vores bæredygtige dagsorden, unika-smykker og kyndig vejledning i salget af smykker,” fortæller hun videre og forklarer, hvorfor det alligevel er på dagsordenen at åbne butikker, når verden ser ud som den gør lige nu:
“Det er slet ikke en spørgsmål om, at vi går den modsatte vej end resten af branchen, der for tiden optimerer på det digitale. Det gør vi bestemt også. Vi har haft et stort fokus på e-commerce, hvor vi har oplevet en stor vækst det seneste år. Det er vores overbevisning, at det fysiske og digitale skal gå hånd i hånd. Det fysiske rum giver os samtidig en hel unik mulighed for at introducere vores kunder til alle facetter af vores univers,” siger hun og afslutter:
“Butiksåbningen i Oslo er derfor også kun det første skridt i en række af planlagte nye butiksåbninger i andre lande, der forhåbentlig vil finde sted i de kommende år.”
ByBiehls nye butik i Oslo åbnede den 6. november 2020.