“byBiehl har som brand udviklet sig meget de seneste år. Vi har fået mere end 300 retailkunder i Danmark, Sverige, Norge, UK og Irland. Hos mange af disse kunder begynder vi at få en rigtig god positionering med shop-in-shops. Men vi ønsker at give vores kunder mulighed for at få et endnu bedre indtryk af byBiehls univers, og dette føler vi bedst, at vi kan skabe ved at åbne vores egen butik i det centrale København,” sådan fortalte designer og stifter Charlotte Biehl tilbage i april, da smykkebrandet netop havde taget hul på næste kapitel med åbningen af deres første flagskibsbutik på Købmagergade i København.

Og allerede nu, under et halvt år senere, står det klart, at denne butikssatsning ikke var en engangsaffære. Retail er er nemlig blevet et nyt kerneområde hos byBiehl, der generelt har planer om at investere massivt i nye butiksåbninger i 2019 – næste gang til fordel for brandets kunder i Aarhus, hvor de står klar til at åbne dørene til deres anden butik til september. For Charlotte Biehl bunder den beslutning i de tidlige erfaringer med butikken på Købmagergade, som efter kun kort tid har vist sig at være investeringen værd. Det skyldes ikke mindst den direkte kontakt med kunderne, som har bidraget med feedback på nye kollektioner og designs – noget, de allerede har kunne bruge i forhold til at ændre på arbejdsgange og design, og som Charlotte Biehl allerede ved udtænkningen af den første butik havde med i tankerne:

“Det er naturligvis en større overvejelse at åbne en butik, da det kræver en del ressourcer både økonomisk og i forhold til tid. Derudover er det en ny disciplin, som vi skal lære rent ledelsesmæssigt. Vi tror dog, at vi kan lære meget af denne direkte kontakt med vores kunder – og at det også kan være en fordel i vores designproces, at vi får mere information om kundernes ønsker og hurtigere kan teste nye designs,” sagde hun dengang til Fashion Forum.

Foruden Aarhus, har byBiehl også planer om at åbne en butik i Oslo i den nærmeste fremtid. Den nye Aarhus-butik slår dørene op den 12. september 2019.