I august kunne vi fortælle, hvordan Rabens Saloners indtræden på den officielle kalender til Copenhagen Fashion Week havde banet vej til et samarbejde med Moda Operandi, og fredag kunne brandet så berette om endnu en positiv konsekvens: Deres præsentation, en film vist på hotellet Villa Copenhagen, har nemlig været med til at banke det sidste hul igennem til endnu et internationalt samarbejde. Denne gang er det med det tyske luksusstormagasin KaDeWe, hvor Rabens Saloner i fredags åbnede en pop-up shop, der skal løbe de næste seks måneder frem. Samarbejdet markerer samtidig brandets første internationale retailsatsning.

“KaDeWe står for mig som et af de mest ikoniske og nyskabende department stores i Europa. Åbningen af vores pop-up shop er derfor en stor ære og et vigtigt skridt i udviklingen af Rabens Saloner,” fortæller ejer og kreativ direktør Birgitte Raben.

Interiøret i shoppen er designet af set designer Peter Grant og holdt i grønne, gule og gyldne farver med et stort sennepsgult Cradle to Cradle-certificeret tæppe fremstillet af 90 procent genbrugte fiskenet og plastflasker i midten.

I KaDeWe-pop-uppen,d er har adresse på Tauentzienstraße 21-24 i Berlin, vil man udover Rabens Saloners 2020.3-kollektion kunne finde limited edition styles og – tør man håbe på – nogle af de showpiece-kjoler, der blev vist under Copenhagen Fashion Week SS21.