Brug for en ny bæredygtig partner? Få gratis matchmaking til Copenhagen Fashion Summits digitale topmøde

Brands og retailere kan gratis blive matchet med ønskede leverandører af forskellige bæredygtige løsninger til dette års Copenhagen Fashion Summit, som i midten af oktober foregår 100 procent digital under navnet CFS+.
16.09.2020 ∙ af Sofie Ringtved Jensen
Foto: Copenhagen Fashion Summit 2019.

Det kom næppe som nogen overraskelse, da Copenhagen Fashion Summit – der de seneste år især har tiltrukket et stort internationalt publikum – i starten af juli valgte at aflyse dette års fysiske event. I stedet blev født et nyt, digitalt koncept ved navn CFS+, der under samme agenda som det fysiske topmøde vil lade brancheledere og andre prominente, globale stemmer mødes virtuelt for at adressere og diskutere de udfordringer, som industrien står overfor – nu igennem online workshops, interviews, paneldebatter, matchmaking med mere.

Og sidstnævnte er netop et af de steder, hvor det digitale benspænd faktisk har bibragt nye, positive muligheder. For selvom matchmaking – der i denne sammenhæng selvsagt ikke handler om dating, men derimod om at koble brands eller retailere med forskellige leverandører af bæredygtige løsninger – også var på programmet sidste år, er det i år omdannet til et skræddersyet – og gratis – digitalt koncept. Det betyder, at idet man tilmelder sig CFS+, som også er gratis i år, bliver man spurgt, om man er interesseret i den digitale matchmaking. Er svaret ja, udfylder man et spørgeskema, hvorefter Global Fashion Agendas team gennemgår alle de tilmeldte og finder det rette match. Målet er, at deltagere i endnu højere grad parres med præcis den leverandør, de har brug for – og dermed kommer ét skridt nærmere en grønnere forretningsmodel.

Gør det nemmere at gå fra idé til proces

Af dem, man som brand eller retailer kan blive koblet sammen med, finder man alt fra innovatører og leverandører indenfor miljøvenlige tekstiler, 3D-teknologi, indfarvningsprocesser, genanvendeligt emballage med flere.

En af dem, der sidste år deltog i matchmaking-programmet, var Soulland:

“Det gav en rigtig god mulighed for at opdage nye teknologier og starte nye samarbejder med andre virksomheder. Som et mindre brand er der visse ting, vi ikke kan arbejde med, fordi anvendelse af ny teknologi er så volumendrevet. Men vi leder altid efter nye løsninger, og matchmaking gør det muligt at gå fra en idé til faktisk at starte processen. Du kommer til at møde den rigtige person i virksomheden fra starten, så du nemt kan komme videre derfra og fremskynde processen med at implementere nye måder at arbejde på og nye teknologier,” fortæller CEO Jacob Kampp Berliner i en pressemeddelelse.

Dette års event, CFS+, som finder sted den 12.-13. oktober 2020, samt den digitale matchmaking er gratis for alle, men kræver tilmelding på forhånd. Der er ikke nogen deadline, men for at sikre Global Fashion Agenda tid til at finde de rigtige match, opfordrer de alle til senest at tilmelde sig og udfylde spørgeskemaet på fredag, den 18. september 2020.

Du kan tilmelde dig her.