Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

Hood Agency vil vækste internationalt – og udvider teamet markant

Med fem nye ansigter på holdet, heriblandt Frederikke Raun, Christina Feldskov og Ida Ralkov, vil det stadig unge kreative bureau sætte skub i sin internationale rækkevidde og vækst.
Med fem nye ansigter på holdet, heriblandt Frederikke Raun, Christina Feldskov og Ida Ralkov, vil det stadig unge kreative bureau sætte skub i sin internationale rækkevidde og vækst.

Det kreative bureau Hood Agency, der blev lanceret tilbage i marts 2018, har på sine blot to års levetid opbygget et CV med kunder, der tæller både internationale og danske brands som Sea N.Y, Helmstedt, Babett Shop, Han Kjøbenhavn med flere.

Og nu har bureauet, der har slået sig op på 360-graders løsninger indenfor alt fra konceptudvikling og visuel strategi til PR og kampagneproduktion, fået så godt gang i forretningen, at de opruster med fem branchekendte profiler. En oprustning, der ikke blot bunder i et ønske om at styrke teamet, men også i at geare bureauet til yderligere international vækst.

Af denne grund har de ansat Frederikke Raun som ny kreativ projektleder og stylist, Nanna Ann Pedersen som producer og projektleder. Christina Feldskov ansættes som retoucher, Ida Ralkov tiltræder som projektkoordinator og PA for Helene Skytte, og sidst er Sofie Amalie Hybschmann blevet ansat som ny PR Account Manager.

“Hood Agency er i gang med en virkelig spændende udvikling og vækst, og vi har indhentet disse nye profiler, så vi kan videreudvikle, styrke og optimere arbejdet – for vores kunder worldwide. Det er det helt rigtige tidspunkt for os at opruste med nye stærke kræfter,” lyder det i en pressemeddelelse fra teamet bag, Martin Lyne og Helene Skytte, der ligeledes melder om god vækst i søstervirksomheden, beautybrandet Woods Copenhagen, der blev lanceret i februar i år.

“Desuden lancerer vi endnu et brand inden længe og får ligeledes brug for Hood Agencys ekspertise,” skriver de om lanceringen af smykkebrandet Ragbag, der er planlagt til november i år.

Erfaring både ude og hjemme

Udover store ambitioner for bureauets fremtidige vækst – og dermed et naturligt behov for udvidelser i teamet – understreger Martin Lyne og Helene Skytte, at de nye profiler er ansat netop på baggrund af deres store kendskab til branchen i både ind- og udland samt deres erfaring fra samarbejder med internationale brands, presse og influencere.

Frederikke Raun har senest arbejdet for Eurowoman som Styling Director og tidligere for Philip Lim og Bureau Betak i New York. Nanna Ann Pedersen har de sidste syv år arbejdet som kreativ projektleder i Bestsellers marketingsteam og skal hos Hood Agency være projektleder for klienter på image-kampagner samt sparringspartner på strategi og branding. Christina Feldskov har otte års erfaring både nationalt og internationalt for brands som Burberry London og danske HAY og B&O. Ida Ralkov kommer fra en stilling i PR hos By Malene Birger og Sofie Amalie Hybschmann har de seneste tre år arbejdet for danske og internationale mode- og skønhedsbrands som Calvin Klein, Glossier og Rodebjerg, ligesom at hun har været hos Patriksson Group.

Nanna Ann Pedersen og Ida Ralkov er startet per 1. september, hvorimod Frederikke Raun, Sofie Amalie Hybschmann og Christina Feldskov tiltræder den 1. oktober. Hood Agency er en del af konglomeratet Lyne & Lindberg Group, som blandt andet dækker over Le Management, Le Management Society, Little People, Woods Copenhagen, OTTO Copenhagen og Ragbag.

3 års arbejde, flere hundrede tests og ingen hurtige skønhedsfix