Mens nedtællingen til den forestående modeuge i København for alvor er igang, har Revolver arbejdet på at skabe et digitalt showroom, Revolver Bridge®, som led i en stigende digitaliseret understøttelse af den fysiske messe.

Revolver Bridge®, der er skabt i samarbejde med tech-virksomheden Traede, er integreret i Revolvers eksisterende digitale platform. Her har hvert udstillende brand mulighed for at skabe deres eget digitale showroom, hvor de blandt andet kan samle lookbooks, line- og ordersheets, uploade videoer og billedmateriale til inspiration for indkøberne, ligesom indkøberne selv kan gå direkte fra at blive inspirerede til at udvælge styles og placere ordrer.

“Vi er stolte over at kunne præsentere Revolver Bridge®, der i kombination med den fysiske messe helt sikkert vil optimere det samlede outcome af Revolver for hver enkelt udstiller. Dette sagt i overbevisning om, at hverken den fysiske eller digitale løsning kan stå alene. Og slet ikke i den tid vi går i møde, hvor udfordringerne hverken kan løses af individuelle helte, videomøder eller e-mails alene. Det kan kun ordnes i fællesskab, ved samtale og med fysiske møder, såfremt det er muligt, og således nu også i kombination med Revolver Bridge®, der er et effektivt redskab, når indkøberne skal forberede sig inden messen og i den opfølgende dialog mellem brand og indkøber,” siger Christian Maibom, kreativ direktør i Revolver.

Den nye platform giver som sagt de besøgende indkøbere mulighed for endnu bedre at kunne research inden messen, og er der indkøbere, der på grund af Covid-19 eller andet skulle være forhindrede i en fysisk deltagelse i messen, ja, så kan de også købe ind hos de enkelte brands via Revolver Bridge®. Igennem platformen er der desuden mulighed for bookning af online salgsmøder og afholdelse af de videomøder, der er blevet en integreret del af de flestes hverdag og arbejdsliv igennem de sidste par måneder. Men selv om den nye platform tilsyneladende helt kunne erstatte den fysiske messe, er det ikke det, der er intensionen – og ønsket er fortsat at afholde en fysisk messe.

“For Revolver er det lige så vigtigt at fastholde og udvikle den fysiske messe og modeuge, som det er at udvikle os med relevante digitale løsninger,” slutter Christian Maibom.