Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
An Ivy

Slipsebrand femdobler omsætningen

Løvens Hule-brandet An Ivy synes at have knækket nichekoden med deres budgetvenlige kvalitetsslips og forventer yderligere en fordobling af omsætningen i 2020.
Løvens Hule-brandet An Ivy synes at have knækket nichekoden med deres budgetvenlige kvalitetsslips og forventer yderligere en fordobling af omsætningen i 2020.

Slipseknuder og pocket squares har vist sig at være en rigtig god forretning for An Ivy-iværksætterne Alexander Gram og Nikolaj Dylsing, der i starten af 2019 fik en investering på 500.000 kroner af Jesper Buch, efter deres deltagelse i Løvens Hule.

De gik nemlig ud af 2019 med en femdobling af deres omsætning, hvilket betød, at de afsluttede regnskabsåret med en omsætning på 2,5 millioner kroner i 2019.

Det er gået stærkt i de sidste 12 måneder. I 2019 solgte vi mere end 10.000 slips alene i Danmark. Det beviser, at der fortsat er mange, der går op i at dresse up på trods af en generelt mere afslappet dresscode,” fortæller Alexander Gram i en pressemeddelelse.

Udover at blive solgt i brandets egen webshop og herunder også på abonnement forhandles An Ivy i blandt andet Kaufmann og hos Magasin og har netop lanceret et samarbejde med Les Deux. Men An Ivy, der startede med et fundament at fem strikkede slips tilbage i 2013, har fra start ikke lagt skjul på sine internationale ambitioner.

“Vi har etableret os som en stor og vigtig spiller på den danske slipsescene. Vi kommer fortsat til at have et stort fokus på vores hjemmemarked, men ambitionen er at gøre An Ivy til et internationalt brand og udfordre de gamle og støvede brands. Vi ved, vi har et godt produkt, vores brand er nytænkende og har en international appel. Faktisk har vi allerede solgt slips til mere end 20 lande – alt fra Italien og USA til Japan – så vi er meget optimistiske i forhold mulighederne her,” siger Nikolaj Dylsing. 

I lyset af denne udvikling forventer de to iværksættere – der også har udvidet deres produktgrupper med huer, tørklæder og skjorter – som minimum endnu en fordobling af deres omsætning i 2020.

Det står bestemt ikke stille hos os. Det må det heller ikke. Vi har gang i en masse spændende projekter, som vi tror enormt meget på. Derudover tager vi en masse læring med fra 2019, ligesom at vi har en investor som Jesper, der hjælper os med at træffe de rigtige beslutninger,” slutter Nikolaj Dylsing.