Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Munthe tager hul på 2020 med yderligere vækst

Naja Munthe følger op på sidste års positive fremgang med endnu et årsregnskab, hvor både top og bund er løftet.
Naja Munthe følger op på sidste års positive fremgang med endnu et årsregnskab, hvor både top og bund er løftet.

Da 2018 blev til 2019 kunne vi berette, at Munthe lagde det nye år ud med vækst i form af et årsregnskab for 2018, hvor både bruttofortjeneste og årsresultat havde fået et løft. Og idet vi skifter 2019 ud med 2020, er der igen godt nyt fra det danske mærke.

Udover at opruste ledelsen med Heidi L. Mellerup som ny Sales Director – som vi kunne fortælle i tirsdags – har brandet netop fremlagt sit seneste årsregnskab for perioden 1. januar til 31. december 2019. Og her står det klart, at de gode tider fortsætter.

I regnskabet ses det nemlig, at bruttofortjenesten er vokset til 20,3 millioner kroner, hvilket er steget fra de 17,2 millioner, der blev præsenteret året før. Samme positive udvikling ses på bundlinjen, hvor årets resultat ender på 5,8 millioner kroner sammenlignet med de 4,2 millioner, man kunne finde der i starten af 2019.

Ifølge Naja Munthe, skyldes væksten især, at de fortsat oplever stor efterspørgsel både nationalt og internationalt:

“Det er en målrettet strategi om at forene gennemarbejdet dansk design med en sund forretningstilgang, der igen i 2019 har sikret os en solid fremgang. Derudover at have lysten og viljen til at orientere sig internationalt og være villig til at tage de skridt, der følger med dén beslutning,” siger hun om regnskabet samt den bagvedliggende strategi og tilføjer:

“Jeg er stolt over resultatet, som er et udtryk for, at vi som firma sammen formår at skabe et produkt, som appellerer til en bred målgruppe.”

Munthe præsenterer deres nye AW20-kollektion med et show under Copenhagen Fashion Week onsdag den 29. januar klokken 18.00.