Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

DK Company vil tættere på onlinekunderne: opkøber tysk virksomhed

Den danske modekoncern har endnu engang været på virksomhedsshopping – denne gang i Tyskland med købet af onlineselskabet MeineMarkenMode GmbH.
Den danske modekoncern har endnu engang været på virksomhedsshopping – denne gang i Tyskland med købet af onlineselskabet MeineMarkenMode GmbH.

At DK Company er i fremdrift, har de flere gange bevist med adskillelige store opkøb, der blandt andet har udvidet deres brandportefølje til 22 mærker og sikret dem en nettoomsætning på 3,057 milliarder kroner i 2018. Men nu har den danske modekoncern været på opkøb igen – denne gang syd for den danske grænse i Tyskland med købet af onlineselskabet MeineMarkenMode GmbH. Et selskab, der har specialiseret sig i netop onlinesalg af især herremode og som samarbejder med nogle af de største spillere i feltet, herunder Amazon og Zalando.

Målet med opkøbet er, ifølge DK Company selv, at styrke koncernens indsats indenfor onlinehandel gennem ny viden og ekspertise. Det skal i sidste ende forbedre relationen til forbrugerne – og dermed øge de respektive brands’ salg.

“Det er et strategisk vigtigt køb, da vi fremover både dækker partnerprogrammer i tæt samarbejde med de største onlinere og slutbrugeren, hvilket passer godt ind i vores strategi om at gøre vores produkter endnu mere tilgængelige ved at være tættere på kunderne,” siger koncerndirektør Jens Poulsen i en pressemeddelelse og fortæller, at det tyske selskab hovedsageligt sælger DK Company-brandsene Solid, Tailored & Originals, Blend og BlendShe. De to førstnævnte er stadig nye i huset, da de kun har været under DK Company-paraplyen siden maj 2019, hvor koncernen opkøbte konkursbegærede CNS Group – og dermed fik mulighed for at styrke deres herresegment, som Jens Poulsen dengang fortalte det. Ifølge ham er DK Company i dag godt stillet indenfor herresegmentet, der står for en omsætning på 1 milliard kroner årligt.

“Vi er glade for at få MeineMarkenMode om bord, så vi sammen kan tage de næste skridt og udnytte synergierne ved både partnerprogrammerne og den direkte business-to-consumer handel,” afslutter Jens Poulsen i pressemeddelelsen.

MeineMarkenMode GmbH, der har en årlig omsætning på mere end 300 millioner kroner, drives fortsat fra Münster i Tyskland, hvor også de nuværende direktører, Eugen Allerborn og Timo Bethlehem, bliver siddende i deres roller og indtræder som medejere.