Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

Pandora opruster ledelsen med erfaren marketingprofil

Som led i den igangværende relancering har Pandora ansat Carla Liuni, der kommer fra LVMH-smykkebrandet Bulgari, som ny Chief Marketing Officer.
Som led i den igangværende relancering har Pandora ansat Carla Liuni, der kommer fra LVMH-smykkebrandet Bulgari, som ny Chief Marketing Officer.

I februar blev Alexander Lacik udpeget som ny CEO for Pandora. Han fik til målsætning at vende et par års blandede resultater for smykkegiganten. Et af de første tiltag fra hans hånd blev lanceret i september, da en kæmpe marketingssatsning så dagens lys. Det inkluderede blandt andet en ny visuel identitet, nyt butikslook og flere nye samarbejder – senest med filmsuccesen Harry Potter. Og nu er der mere nyt på marketingfronten, idet Pandora har offentliggjort, at Carla Liuni tiltræder ledelsen som ny Chief Marketing Officer.

Hun kommer fra en stilling som Vice President of Global Marketing & Communication hos LVMH-smykkebrandet Bulgari, hvor hun i de seneste fire år har været ansvarlig for den globale marketing og kommunikation. Før det var hun 20 år hos Procter & Gamle, hvor hun som general manager for den såkaldte Prestige division arbejdede med brands som Dolce & Gabbana, Gucci og Hugo Boss og deres parfume-, make-up- og skincare-afdelinger. Det er derfor en rutineret profil, der skal bidrage til den fortsatte marketingsatsning for Pandora.

“Som en del af vores turnaround-planer opjusterer vi markant på marketingfronten og har netop relanceret vores brand for at øge vores relevans hos forbrugerne. Carla har en unik profil, der kombinerer brand building på massemarkedet med en evne til at skabe tilstræbelsesværdige og attraktive verdener indenfor luksusvarer. Hun er en passioneret og energisk leder, og jeg er meget glad for, at hun har sagt ja til denne vigtige rolle i vores ledelsesteam,” siger CEO Alexander Lacik i en pressemeddelelse. Carla Liuni tilføjer:

“Pandora er et førende globalt brand, der berører millioner af forbrugeres liv med et unik produkt. Firmaet er på en utroligt spændende transformeringsrejse, som bruger ambitionen om øget brandrelevans som en central brik i sit turnaround. Jeg glæder mig til at slutte mig til teamet og bidrage.”

Hun tiltræder officielt sin rolle til marts næste år. Den hidtidige CMO, Jesper Damsgaard, vil overgå til en ny rolle, når Carla Liuni tiltræder.