Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Ny strategi bag ny visuel identitet hos dansk accesoriesbrand

Becksöndergaard går ind i nyt kapitel med blandt andet ansættelsen af ny designmanager, der skal føre brandets arv ind i det ny årti.
Becksöndergaard går ind i nyt kapitel med blandt andet ansættelsen af ny designmanager, der skal føre brandets arv ind i det ny årti.

Med blikket mod internationalt vækstpotentiale er CEO i Becksöndergaard, Tina Raasteen, i 2019 begyndt udrulningen af en ny strategi, der skal føre brandet ind i den kommende dekade. Det har blandt andet betydet etableringen af et nyt ledelsesteam, der skal stå for den fortsatte udvikling af både brandet og salget heraf. På salgsdelen har man valgt at lukke brandets fem egne fysiske butikker og i stedet satse på egen webshop og wholesale. På brandsiden har man set på at revitalisere brandets profil med ønsket om at gøre det mere relevant for forbrugerne i dag og dermed øge deres kendskab til Becksöndergaards produkter.

Som led heri ansatte man i starten af 2019, Katrine Larsø som Design Manager. Katrine Larsø har en baggrund hos Baum und Pferdgarten, Day Ét og DAY Birger et Mikkelsen, der i går annoncerede ejerskifte. Om ansættelsen udtaler Tina Raasteen:

“Med spidskompetencer indenfor accessories, print og farver – kerneelementerne hos Becksöndergaard – og en baggrund fra succesfulde danske brands, er Katrine den perfekte Design Manager til at føre brandets farverige arv ind i 2020.”

Becksöndergaard
Design Manager hos Becksöndergaard, Katrine Larsø.

Katrine Larsø, der kan præsentere sine første kollektioner i dette regi til januar, vil introducere en opdateret designvision for brandet, men samtidig bygge videre på den nu 16 år gamle designarv, som det har med sig.

”Becksöndergaards kollektioner skal fortsat indeholde de skæve og farverige elementer, som altid har kendetegnet brandet, men nu vil vi tage produkterne videre i en opdateret og mere aktuel version” siger Katrine Larsø og fortsætter: “Print og farver har en helt særlig plads i mit hjerte, og jeg tror på at man kan skabe noget unikt ved at kombinere dem på uventede nye måder. Når det kommer til farver, er min eneste regel, at der ikke er nogle regler. One stop shopping inden for accessories med skønne og anvendelige produkter – det er, hvad vi sigter efter.”

Endeligt, har den danske accessoriesvirksomhed i november lanceret et ny visuel identitet, der vil blive endeligt udrullet i 2020 og blandt andet betyder nyt monogram, som vil præge Katrine Larsøs kollektioner.