Maria Black er på en vækstrejse med store ambitioner. Sidste års bruttofortjeneste på 11,6 millioner kroner skal efter planen følges op med en omsætningsvækst på 50 procent, fortalte ledelsen i forbindelse med offentliggørelsen af regnskabet for 2018. Et år, der også bød på en stribe nye tiltag med fokus på salg gennem egne kanaler. Det førte til integrationen af et piercingstudie som en fast del af forretningskonceptet samt åbningen af den første udenlandske butik i Olso, som planmæssigt skulle følges op af endnu flere butiksåbninger i 2019.

Og nu er sløret så løftet for ikke bare én men hele tre butiksåbninger for det ambitiøse brand. Københavns Lufthavn blev i slutningen af juli indtaget med pop-up-butik og piercing-studie, mens der både i München og i Selfridges i London åbnes deciderede butikker med tilhørende piercingstudier i denne måned – i München i sidste uge og i London i denne.

“2019 er et utroligt vigtigt år for mig og mit team, da vi åbner butikker internationalt. Vi elsker at vende tingene lidt på hovedet, og at åbne et piercingstudie samt smykkebutik i Københavns lufthavn er et nyt koncept vi er stolte over. Med vores pop-up i lufthavnen, tilbyder vi de rejsende at starte eller afslutte deres rejse med en ekstraordinær oplevelse,” fortæller Maria Black, der er kommet langt siden hun startede virksomheden i London i 2010 på egen hånd og selv stod for smykkeproduktionen, der skulle sælges på lokale markeder, men som nu indtager en af de største shopping institutioner i den engelske hovedstad.

“Jeg var bogstaveligt talt flad, og det var bare mig alene dengang! Når jeg tænker på det, er jeg sikker på, at alle vil tilgive mig og mit fantastiske team for at være virkeligt begejstrede for at åbne butik og piercing-studio i legendariske Selfridges. Det er en drøm, der går i opfyldelse at arbejde med et ikonisk stormagasin og dele det univers, vi har skabt for at understøtte den fantastiske Selfridges-oplevelse,” siger hun.

Butikkerne er skabt i samarbejde med designeren Laura Bilde.

 

Nye regnskaber: Rains slår rekord, Adidas er udfordret og Maria Black i vækst