Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Bæredygtighed, COPENHAGEN FASHION WEEK SS20, Indland

The Fashion Café sætter fokus på bæredygtighed

Når The Fashion Café i næste uge åbner dørene til en uge fyldt med talks, mode- og kunstudstillinger og showrooms bliver det i solidaritet med Copenhagen Fashion Weeks miljøbevidste agenda.
Når The Fashion Café i næste uge åbner dørene til en uge fyldt med talks, mode- og kunstudstillinger og showrooms bliver det i solidaritet med Copenhagen Fashion Weeks miljøbevidste agenda.

Modeugen står for døren, og det betyder, at der – foruden shows, middage og messer – afholdes en masse modeorienterede events rundt omkring i København for alle interesserede lokale og besøgende. Heriblandt kan man finde The Fashion Café, der er et samarbejde mellem Fashion Exclusives Anette Kjærgaard, Lulu Henckel og Mercedes-Benz, og som denne sæson vender tilbage med sit populære cafékoncept – nu i &Traditions smukke lokaler i Indre By i København. Her kan besøgende fordybe sig i talks, mode- og kunstudstillinger, showrooms, shows og øvrige events – alt sammen med målet om at bringe modeugen tættere på slutforbrugerne og at agere hotspot mellem shows og events for selve branchen.

Men det er ikke det eneste, der er nyt i modecaféen denne sæson. Når The Fashion Café i næste uge inviterer folk indenfor bliver det også med et nyt omdrejningspunkt: bæredygtighed.

“I forbindelse med at Mercedes-Benz lancerer deres første 100 procent eldrevne bil, gav det kun mening for os at lave The Fashion Café endnu mere bæredygtig. Hele programmet og alle de samarbejdspartnere, som er tilknyttet, arbejder ud fra en bæredygtig tilgang. Lørdag laver vi et afsluttende zero-waste event for at runde modeugen af. Det er en vigtigt fokus, vi alle bør have, og derfor er vi da også glade for at gå et skridt i den rigtige retning,” lyder det fra Lulu Henckel, der står bag konsulentbureauet LuluLoves.

The Fashion Cafès nye fokus har blandt andet mundet ud i et samarbejde med brands som Mother of Pearl, The Vintage Bar og det kun seks måneder gamle vintagekoncept Collect23, hvor stifter Julie Blichfeld vil stå for at kuratere en udstilling af sine varer og sælge ud af sortimentet gennem en pop-up shop i caféen. Derudover tilbyder Tromborg fra tirsdag til torsdag besøgende at få lagt makeup med deres nye bæredygtige produkter, ligesom at Bang & Olufsen og Aiayu og vil præsentere deres nye kollektioner.

Denne modeuge holder The Fashion Café åbent hele ugen og starter op mandag den 5. august med et åbningsevent og slutter af med at lørdagsevent den 10. august i &Traditions gårdhave. Det hele finder sted hos &Tradition på Kronprinsessegade 4 i København.