Næste år kan Second Female fejre 20 succesfulde år på markedet. Noget tyder på, at mærket satser på at komme løbende ind i sit jubilæumsår. Der sker i hvert fald ting og sager i disse måneder for det internationalt satsende mærke. I januar blev et nyt fransk salgssagentur præsenteret og en helt ny messedeltagelse annonceret. Og nu er turen kommet til det tyske marked, fremgår det af en pressemeddelese.

Lars Andresen, der sidste år overtog CEO-posten fra Preben Laust, fremlagde allerede dengang en ambitiøs plan om at konsolidere de eksisterende markeder og afsøge helt nye vækstmuligheder. For at indfri den målsætning skifter Second Female salgsagentur på det tyske marked. Her skal BEN AND, der i forvejen repræsenterer internationale brands som Filippa K, Mason’s og NA KD, stå for at facilitere et tysk gennembrud for det danske mærke.

“Vi har længe ønsket at styrke vores salgs-setup i Tyskland, da vi ser et enormt potentiale for Second Female på det tyske marked. Tyskland er et fantastisk stort og spændende marked, så det er selvklart et vigtigt skridt, at vi nu kan præsentere vores nye salgsagentur. Vi er overbeviste om, at BEN AND er det helt rigtige valg – og vi mener, at Second Female passer godt ind – og samtidig får en unik plads i deres eksisterede brandportefølje,” udtaler Lars Andresen i pressemeddelelsen og bakkes op af Ben Botas, der ejer BEN AND, der også ser et stort potentiale i samarbejdet:

“Second Female som brand passer perfekt ind hos BEN AND. Prislejet er konkurrencedygtigt, kollektionerne er super feminine, med mange prints, og samtidig er brandet meget moderne og trendorienteret. Second Female er allerede et velkendt brand i Tyskland, men vi ser stort potentiale i at øge antallet af forhandlere.”

Second Female havde et godt 2018 med samlet overskud på cirka 13 millioner kroner mod cirka 7 millioner kroner året før.