Danske SMAC Agency, med stifter og CEO Pernille Caroline Lotus i front, har vokset på kort tid vokset sig til et af Danmarks største influencer-bureauer. Allerede i september kunne hun berette, at bureauets tidlige satsning på influencer-markedet samt aflæsning og organiseret brug af data har sikret solid vækst, siden stiftelsen i 2015. I 2017 var omsætningen vokset med hele 400 procent og driftsresultatet mere end fordoblet.

Men Pernille Caroline Lotus har ikke tænkt sig at læne sig tilbage af den årsag. Langtfra. Efter fire år har hun nu besluttet, at tiden er inde til ekspansion til det nordiske og europæiske marked, hvorfor hun har valgt at fusionere sit bureau og søstervirksomheden HIPPO Management med den svenske medievirksomhed CUBE. Sammen kan de kalde sig nordens største selvejede influencer-bureau med en rækkevidde på mere end 17 millioner følgere. Virksomheden fortsætter under navnet CUBE og forventer at nærme sig en omsætning på 100 millioner svenske kroner i 2019.

“For 15 måneder siden gik det op for mig, at mine ambitioner om at få mine virksomheder ud over landets grænser og en styrkelse af niveauet i SMAC og HIPPO betød, at jeg var nødt til at finde en god partner at teame op med. CUBE og SMAC har over en længere periode haft et strategisk samarbejde omkring skandinaviske kunder, og det faktum at vi nu fusionerer og dermed bliver nordens største selvejede influencer-bureau betyder, at vi fremover kan tilbyde vores eksisterende og nye kunder et reach på 17.000.000 samt et knowhow og en kreativitet, der gør CUBE til Nordens mest attraktive medieselskab indenfor influencer marketing,” fortæller Pernille Caroline Lotus i en pressemeddelelse om sin beslutning. Hun fortæller videre om virksomhedens fremadrettede vækststrategi: 

“Vi er nu på udkig efter en strategisk partner med europæiske muskler, så vi kan tage CUBE ud over Skandinaviens grænser. Potentialet er enormt og markedet vækster stadig over hele Europa, og denne vækst ønsker CUBE at være en del af,” afslutter Pernille Caroline Lotus, der sammen med de to stiftere af CUBE, Olof Lindblom og Christoffer Bergmann, udgør ledelse og ejere i det nye CUBE. Derudover tæller ejerskabet også influencer og Snapchat-stjerne Rasmus Kolbe (også kendt som ’Lakserytteren’), som bliver partner og kreativ direktør for koncernen.

CUBE drives fremover fra virksomhedens kontorer i både Stockholm og København.