Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland, Navne

Saint Tropez-direktør rykker til stor dansk sportskæde

Under en måned efter IC Group solgte Saint Tropez til DK Company har brandets direktør Sofie Lindahl-Jessen valgt at flytte branche – som ny CEO for Sportmaster og Rezet Sneaker Store.
Under en måned efter IC Group solgte Saint Tropez til DK Company har brandets direktør Sofie Lindahl-Jessen valgt at flytte branche – som ny CEO for Sportmaster og Rezet Sneaker Store.

Tilbage i januar valgte IC Group at sælge endnu mere ud af sin i forvejen skrumpende brandportefølje. Denne gang var turen kommet til Saint Tropez, der blev opkøbt af koncernens danske konkurrent DK Company. Nu, under en måned efter, har Saint Tropez’ administrerende direktør, Sofie Lindahl-Jessen, fået ny stilling – som CEO for den landsdækkende sportskæde Sportmaster. Her skal hun overtage roret fra Jens Høgsted, der blev fyret i august. Det skriver Børsen.

Sofie Lindahl-Jessen, der kun har siddet i direktørstolen hos Saint Tropez i lige godt halvandet år, siden september 2017, har en baggrund i både mode, men også fra øvrige dele af livstilsbranchen som tidligere Executive Vice President for Sales og Brand Communication hos Republic of Fritz Hansen. Nu skifter hun dog modebranchen ud med sportsbranchen, hvor hun både skal stå i spidsen for Sportmaster men også Rezet Sneaker Store, der ligeledes er ejet af holdingselskabet Sport Nordic Holding.

Bedre sammenspil mellem online og fysisk handel

Ifølge Børsen, bliver Sofie Lindahl-Jessens opgave blandt andet at vende Sportmasters underskud, der i seneste regnskab lød på minus 17,5 millioner kroner. Det skal hun blandt andet realisere ved at optimere samspillet mellem kædens online og fysiske tilstedeværelse gennem deres i alt 95 butikker.

“Selvom en større del af vores salg bliver online, så spiller butikken en afgørende rolle i salgsprocessen. Kunderne skal have mulighed for at hente og prøve deres ting offline i en butik. Det giver os en konkurrencemæssig fordel i forhold til de spillere, der udelukkende opererer online. Fremtidens forbruger vil have adgang til fysiske butikker i min optik,” siger hun om den nye strategi til Børsen.

I dag stammer 80 procent af Sportmasters salg fra fysisk detailhandel, hvorimod 20 procent af salget sker online. Ifølge Sofie Lindahl-Jessen, er planen dog, at sidstnævnte skal fordobles.