2018 var året, hvor Baum und Pferdgarten indledte en stor international satsning – senest med en kollektionslancering samt en eksklusiv kollektion hos den tyske luksusgigant MyTheresa. For at fortsætte den rejse, de påbegyndte sidste år, har virksomheden indledt 2019 med to nye ansættelser i PR- og Marketingafdelingen.

Fra Patriksson Communication er Cecilie Stougaard blevet hentet ind som ny Head of PR. Hun skal fortsat sikre en rød tråd gennem alle PR-tiltag for det storsatsende modehus.

“Vi har været igennem en kæmpe udvikling over den seneste tid, og de næste par år kommer til at byde på en utrolig spændende rejse. Vi har brug for det bedste team i ryggen for at følge os på denne internationale rejse, og derfor er vi meget glade for at kunne tilføje Cecilie til holdet. Hun har en kæmpe erfaring med sig, som vi ser frem til at lære af og benytte,” siger Creative Director Rikke Baumgarten om ansættelsen.

Fra Cecilie Stougaard selv er forventningerne ligeledes høje – især over at skulle være med til at realisere brandets store internationale ambitioner.

“Jeg er fantastisk glad for at skulle påbegynde arbejdet hos Baum und Pferdgarten. Brandet har de seneste år gennemgået en rigtig spændende udvikling og jeg glæder mig meget til at påtage mig det store ansvar, der ligger i at videreudvikle et af de største danske modehuse. Hos Baum und Pferdgarten ligger et kæmpe internationalt potentiale, som jeg glæder mig til at videreudvikle,” fortæller Cecilie Stougaard, som kun en måned inde i sin ansættelse skal sætte Baum und Pferdgartens 20-års jubilæumsshow op under Copenhagen Fashion Week den 31. januar.

Cecilie Stougaard.

En omrokering i Baum – teamet

Men det er ikke kun eksterne kræfter, der er blevet hevet ind. Sille Eyser Overgaard Sørensen har også byttet sin stilling som PR-koordinator for Baum und Pferdgarten og Six Ames ud med rollen som Head of Marketing for Baum und Pferdgarten.

“Sille har været en vigtig del af vores team siden begyndelsen af sin ansættelse, og har via sine forskellige roller i huset tillært sig viden, der er essentielt for vores arbejde. Sille har tidligere arbejdet intensivt med henholdsvis PR og projektledelse, og bringer nu sin viden og talenter videre i arbejdet som Head of Marketing,” siger Helle Hestehave om den journalist- og kommunikationsuddannede modeprofil, der også kan skrive influencer og skribent på sit CV.

“Jeg er meget stolt og spændt på min nye rolle som Head of Marketing hos Baum und Pferdgarten. Jeg har været en del af teamet i snart to år, og vi har været igennem en fantastisk udvikling, og jeg glæder mig til at være med til at videreudvikle på brandet. Vi har 20-års jubilæum i år, og har aldrig været mere aktuelle, og det er jeg meget stolt af,” udtaler den nye Head of Marketing, Sille Eyser Overgaard Sørensen.

Cecilie Stougaard tiltrådte officielt sin stilling i dag, mens Sille Eyser Overgaard Sørensen allerede i december startede i sin nye rolle.

Sille Eyser Overgaard Sørensen.