Det svenske mode- og livsstilsmagasin Scandinavian Man har netop sat navn på deres nye moderedaktør. Valget er faldet på den dansk-svenske Siri Edit Andersson, som samtidig bliver magasinets første Københavnsbaserede redaktør.

“Jeg er meget taknemmelig og euforisk over at være blevet tilbudt denne mulighed, om at blive en del af Scandinavian Man. Jeg har længe haft et ønske om at arbejde med mode på tværs af mine hjemlande, hvilket jeg nu endelig er i stand til – endda i meget spændende selskab,” siger Siri Edit Andersson, der er født i Stockholm og vokset op i København.

Siri Edit Andersson har tidligere arbejdet som stylist og skribent på en række danske modemagasiner som Cover, Dansk, Euroman og Eurowoman og fortsætter da også som freelancestylist ved siden af sin nye stilling. Scandinavian Man er en platform, som strækker sig over hele Skandinavien, men hun vil med sin base i København have et særskilt fokus på den danske hovedstad.

“Vi er utroligt glade og stolte over at have Siri knyttet til os som en del af vores team. Hun har et stærkt nærvær og bredt netværk i København, hvilket vi længe har været på jagt efter. Mentalt har Scandinavian Man altid været ligeså stærkt baseret i København som i Stockholm, men nu har vi endelig et kontinuerligt fysisk nærvær i København. Vi kan dermed forblive indenfor rækkevidde for vores danske relationer og samarbejdspartnere. Med Siris enorme kompetence og dybe forståelse for modeverdenen kommer hun til at løfte vores platform til et højere niveau,” udtaler Konrad Olsson, der er co-founder og chefredaktør på Scandinavian MAN, om valget af Siri Edit Andersson.

“Jeg synes, at Scandinavian Man viser en menneskelig side af modebranchen med sin dybde, ærlighed og brede perspektiv med plads til refleksion. De vil nå langt ind under huden på dagens kreative Skandinavien, og de har fundet frem til, at vi deler flere fælles værdier, som de ønsker at tydeliggøre på deres platform. Selvom navnet indebærer noget andet, så ser jeg ikke Scandinavian Man som værende kønsbundet. Jeg oplever snarere, at Scandinavian Man formår at bryde grænser mellem maskulinitet og femininitet med sine kerneværdier ’Style, Innovation and Equality’,” udtaler Siri Edit Andersson selv om sin nye arbejdsplads, som hun har fulgt tæt siden starten i 2016.

Scandinavian Man blev grundlagt i år 2016 og udkommer to gange årligt som et fysisk 244-siders magasin. Det relativt nye format fokuserer på nordiske værdier og brands, og målet er at promovere disse verden over.

Ny moderedaktør hos Dossier