E-sport fylder mere og mere i det generelle sportsbillede, ikke mindst økonomisk. Det anslås, at der på verdensplan er op mod to milliarder aktive e-sportsdyrkere. Det segment rakte Jack & Jones ud efter sidste år, med offentliggørelsen af deres tøjsponsorat for verdens førende e-sportshold, Astralis. Nu følger franske Le Coq Sportif trop med et tøjsponsorat for Lyngby Vikings, lyder det i en pressemeddelelse.

I sine over 100 leveår, har det franske sportsmærke ikke været bleg for at indgå samarbejder i sportens verden, hvilket nærmest også er givet af navnet. De sponsorerer i dag for eksempel Tour de France, Renaults Formel 1-hold og adskillige franske og italienske fodboldklubber. Aftalen med Lyngby Vikings er dog deres første skridt ind i e-sportsverdenen.

“Vi er glade for den modtagelse, vi har fået med vores langsigtede projekt, og samarbejdet med Le Coq Sportif er beviset på, at vi går meget seriøst til værks,” fortæller Thomas Sinding, CEO og medejer hos Gamers Elite, der har etableret Lyngby Vikings i samarbejde med Lyngby Boldklub, og understreger:

“Jeg ser klart e-sport som et stærkt udstillingsvindue for brands, der vil fange den unge generation. Le Coq Sportif passer rigtig godt til os, og med deres lækre designs og super høje kvalitet bliver spillerne nu ambassadører for et af tidens hotteste brands.”

Også fra Le Coq Sportifs side er der begejstring at spore over det netop annoncerede samarbejde.

“Lyngby Vikings indkapsler den sportsånd, som har dannet grundlag for Le Coq Sportif i over hundrede år, og så er de forgangsmænd inden for e-sport, som er en hastigt voksende sportsgren, vi længe har ønsket at involvere os i,” lyder det fra distributør af Le Coq Sportif i Danmark Palle Rasmussen.