I løbet af de seneste år har flere og flere supermarkedskæder øget indsatsen i beklædningsafdelingen og den satsning tager Coop nu skridtet videre. Deres mangeårige børnetøjsmærke Friends får nu sin egen konceptbutik. Ambitionen er en kæde af Friends-konceptbutikker.

Friends er i de seneste 40 år udelukkende blevet solgt i Kvickly, Superbrugsen og på Coops digitale platform. Men nu får det populære børnetøjsmærke, der satser på gennemtestede produkter uden unødig kemi, altså sin egen forretning.

“Friends er et af Danmarks tre mest kendte mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende at prøve, om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik”, fortæller Coops kategorichef, Anne Marie Hartmann om baggrunden for satsningen i en pressemeddelelse.

Den nye butik på 150 kvadratmeter vil være at finde i det nyåbnede Søtorvet i Hvalsø og vil ud over Friends-mærket også indeholde legetøj og Änglamark-produkter. Alt sammen henvendt de 0-10-årige.

Det nye butikkoncept slår dørene op i morgen torsdag klokken 10.00.