Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Field's vil være et af Europas førende shoppingcentre. Nu åbner de Arket.
Alle nyheder, Indland

Field’s: Nu kan vi matche de største shoppingcentre i verden

Det københavnske storcenter åbner i dag dørene til tre nye tøjbutikker – Monki, & Other Stories og ARKET. Målet er at satse endnu mere på mode, som led i strategien om at gøre sig konkurrencedygtige overfor centre i hele Europa.
Det københavnske storcenter åbner i dag dørene til tre nye tøjbutikker – Monki, & Other Stories og ARKET. Målet er at satse endnu mere på mode, som led i strategien om at gøre sig konkurrencedygtige overfor centre i hele Europa.

Der er rift om kunderne i de danske shoppingcentre, der hele tiden udbygger og forbedrer deres udvalg for at tiltrække endnu flere købeglade gæster. Herunder er en af de mest populære strategier at satse på mode. Det gælder blandt andre Frederiksberg Centret, der har vundet flere internationale priser efter de for alvor satte ind på modesegmentet. Men nu følger det ditto københavnske shoppingmekka Field’s trop.

I dag åbner tre nye tøjbutikker i Field’s: Monki, & Other Stories og ARKET. Åbningen kommer som led i en større modesatsning, der allerede har medført et samarbejde med flere internationale brands som Victoria’s Secret, JD Sports, Guess og Calvin Klein, der alle er placeret i centrets såkaldte ’Fashion Quarter’. Ifølge ledelsen er målet at gøre Field’s konkurrencedygtig overfor andre lignende centre – også udenfor de danske grænser.

“Det er helt vildt. Vi kniber os stadig i armen. Indenfor mode kan Field’s’ butiksmiks nu måle sig med hvilken som helst europæisk metropols. Vi er utrolig stolte over at have samlet i alt fem internationale H&M Group-brands under samme tag, når vi tæller H&M med,” siger Shopping Center Manager Thomas Thomsen i en pressemeddelelse og tilføjer:

“Med Royal Arena som nabo og vores miks indenfor underholdning, mode, restauranter og generelt brede butiksudvalg, matcher vi de største shoppingcentre i verden. Derfor ser vi også meget positivt på den fremtid, vi går i møde – og så har vi endda flere overraskelser på vej senere i 2018.“

Field’s åbnede i 2004, og siden har besøgstallet været støt stigende, så der i 2017 kom 8,5 millioner mennesker igennem svingdørene på Arne Jacobsens Allé. Udover Monki, & Other Stories og ARKET kan Field’s også slå dørene op til en H&M Home-butik senere på året.