Snart skal den danske modekoncern Ball Group skifter ejere. I hvert fald hvis det står til koncernens nuværende ejere – Danmarks største kapitalfond Axcel. De har nemlig henvendt sig til Deloittes corporate finance-afdeling for at bede dem om at hjælpe med at finde kandidater til et opkøb af Ball Group. Det skriver Børsen, der dog har fået afslag på en kommentar fra kapitalfonden selv.

Axcel købte Ball Group tilbage i 2007. Syv år senere, i 2014, endte koncernen med et underskud på næsten 7 millioner kroner – et underskud, der året efter, i 2015, steg til 41 millioner kroner. Det betød, at Ball Group, der tidligere har ejet brands som Culture, Pulz og Educe, solgte alle undtaget ét fra til DK Company i 2016. I dag driver Ball Group derfor udelukkende det populære plus-size mærke Zizzi, der har vist sig at være en god forretning: I 2017 steg koncernens omsætning til 484 millioner kroner.

Hvem der bider på krogen og køber Ball Group er endnu uvist. I dag driver koncernen mere end 120 selvstændige Zizzi-butikker fordelt i Danmark og Nordeuropa.