Birger Christensen står bag nyt brand – igen
Den ikoniske danske modebutik har netop lanceret et nyt in-house brand ved navn Remain Birger Christensen. Et ukompliceret – og luksuriøst – take på basisgarderoben, fortæller CEO Denise Christensen.Det er kun lige godt en måned siden, at Birger Christensen løftede sløret for deres nyeste tiltag: kjolebrandet Rotate x Birger Christensen, skabt i samarbejde med den danske modeduo Thora Valdimars og Jeanette Madsen, og som officielt blev lanceret under modeugen i august. Nu er den københavnske butik klar med endnu en satsning – et in-house brand under navnet Remain Birger Christensen.
“Remain Birger Christensen er skabt til det lange løb – det er de basisstyles, du beholder i garderoben til de kommende sæsoner. Med sine jordfarver, skræddersyede pasformer og klassiske silhuetter har brandet en ukompliceret tilgang til basisgarderoben,” lyder det i en pressemeddelelse fra Birger Christensens CEO, Denise Christensen, der satte sig i direktørstolen efter Jens Birger Christensen tilbage i januar 2017.
Remain Birger Christensen står med sine mere simple designs i kontrast til Rotate x Birger Christensen, som allerede nu er kendt for sine kjoler med statementærmer i vilde farver og print. Med Remain vil Birger Christensen derimod fokusere på nogle mere enkle styles, der gør sig godt til basisgraderoben .
Birger Christensen vil efter planen skabe fire årlige kollektioner under navnet Remain. Den første kollektion består primært af oversize striktrøjer, fløjlsbukser og skjorter og kan allerede købes nu på Birger Christensens hjemmeside og i deres butik.