Forårets 5 mest interessante regnskaber
Når årsregnskaberne tikker ind, sidder vi og følger med i de opsving, udsving og nedslag, der måtte vise sig i kolonnerne. Her er fem af de historier, der i særlig grad fik os til at spidse pennen – og jer til at læse med.Massivt overskud hos Ganni
Ganni har vind i sejlene. Ikke bare har de solgt aktiemajoriteten til L Catterton, de har også på fire år fået deres overskud vokset fra 3,5 millioner kroner til hele 47 millioner, som de fremlagde ved deres årsregnskab for 2017.
Naja Munthe: “Man skal turde sige nej til hurtige penge”
MUNTHE har dette forår fremlagt sit bedste regnskab siden relanceringen i 2014. Det skyldes især en helt ny distributions- og PR-strategi, fortalte kreativ direktør og medstifter Naja Munthe. Læs eller genlæs hele interviewet med Naja Munthe.
Stella Nova: “Vi har en plan, og den følger vi”
Stella Nova er godt på vej ud på den anden side efter et par hårde år med underskud og gæld. Både omsætning og egenkapital er i bedring og brandet er i den grad klar til at se frem af, fortalte CEO Lili Denta til Fashion Forum tilbage i maj.
Chanel åbner regnskabsbøgerne for første gang
Det ikoniske, franske modehus har altid holdt kortene tæt til kroppen, når det kom til deres økonomi. Men i juni offentliggjorde Chanel sidste års milliard-resultat, der viser at brandet overstiger Gucci og gnubber skuldre med modegiganter som Louis Vuitton.
Wood Woods årsregnskab sætter nye højder
De sidste par år har været mere end profitable for det danske modebrand, Wood Wood, der i 2017 mere end femdoblede sit årsresultat. Det sikrer kapital til at investere i endnu mere vækst, fortalte administrerende direktør Per Gasseholm i kølvandet på firmaets årsregnskab.
Læs alle vores regnskabshistorier her.