Populært modekoncept åbner første butik i Danmark
Det japanske brand UNIQLO har netop annonceret, at de åbner deres første danske butik i København til foråret 2019. Danmark bliver dermed den anden skandinaviske destination for brandet.”Vi er glade for at kunne offentliggøre vores næste vækstfase i Skandinavien med åbningen af vores første butik i Danmark til næste år, på Strøget I København. Vi ser frem til at introducere UNIQLO-brandet og vores LifeWear koncept til danske forbrugere, der sætter pris på godt design, funktionalitet og høj kvalitet,” siger Taku Morikawa, Chief Executive Officer for UNIQLO Europa, om åbningen af Danmarks første UNIQLO-butik.
Den nye butik bliver placeret i hjertet af København i Louises Hus midt på strøget. UNIQLO, der især er kendt for deres asiatisk inspirerede, funktionelle og prisvenlige tøj af høj kvalitet, kommer dermed til at kunne udfolde deres minimalistiske butiksunivers for danskerne for første gang. Den tre etager store butik indtager den bygning, som kostumier Louise Christine Rasmussen – som senere blev gift med Kong Frederik VII af Danmark – brugte som kjolebutik i 1840erne. Selve butikken får et areal på omkring 1400 kvm og vil tilbyde tøj til både mænd, kvinder og børn.
UNIQLO har gennem tiden især gjort sig bemærket med flere populære designsamarbejder, blandt andet med Jil Sander i 2009 og sidste år med britiske JW Anderson til SS18-sæsonen.
Det japanske brand har i skrivende stund over 1900 forretninger på verdensplan og offentliggørelsen af den københavnske butiksåbning kommer i kølvandet på annonceringer om nye butikker i både Sverige og Holland til efteråret. Danmark bliver dermed det niende europæiske land, som UNIQLO prøver kræfter med.
UNIQLO åbner dørene til butikken på Vimmelskaftet 38 til foråret 2019.