Facebook Abonnér
14:31
|
25.05.2018
MessageNunoo Foto: Message x Núnoo.

Modefest, modefilm og influencere. Her er Ugen i mode.

Cos og Carcel tager forskud på næste uges Copenhagen Fashion Summit, Núnoo og 2NDDAY er aktuelle med nye samarbejder og H&M havde sneget sig med til årets største modeevent, Met Gala.

| Kultur | af Sofie Ringtved Jensen

2NDDAY x Nina

Et influencer-samarbejde

Om man har 5000 følgere eller 500.000, er ikke altid det vigtigste. Influencere er det nye sort. Det ved også 2NDDAY, der netop har lanceret en limited edition-kollektion i samarbejde med den norske influencer Nina Sandbech. Kollektionen indeholder syv forskellige designs, der alle er designet af Nina Sandbech med reference til 2NDDAYs visuelle univers.

Kollektionen blev sat til salg i denne uge og kan købes i både butikker og online.

 

 

MessageNunoo20182509

 

Alimakka og Stine

Et andet dansk brand, der har et godt øje til influencer-marketing, er Núnoo. Det er dog ikke kun populære bloggere og Instagrammere, de samarbejder med. I denne uge har taskebrandet annonceret et samarbejde med tøjkæden MESSAGE om to nye versioner af brandets tasker ved navn Alimakka og Stine. Ifølge MESSAGE, har de i løbet af de to år de har forhandlet Núnoo, været førstehåndsvidne til den stigende efterspørgsel, der er på taskerne.

“Brandets popularitet blandt vores kunder har ikke været til at tage fejl af. Derfor er vi glade for at kunne forkæle dem med disse eksklusive tasker,” udtaler Rikke Kildeby, Retail Buyer hos MESSAGE, om samarbejdet.

Kollektionen lanceres mandag den 14. maj i alle danske MESSAGE-butikker samt online.

I designernes vilde hjem

I morgen, lørdag, kan du komme hjem til designere som Rick Owens og Donnatella Versace, når Dansk Arkitektur Festival og Dansk Arkitektur Center inviterer til kortfilmskavalkaden ‘Modedesignere i hjemmet’ i BLOX i København.

Arrangementet finder sted kl. 13-14 og introduceres af modeforsker og kurator, Ane Lynge-Jorlén. Find billetter her.

Influenceren over dem alle

Når nu vi snakker om influencer marketing, så kommer vi ikke udenom influenceren over dem alle, Kim Kardashian. Selvsamme er netop blevet udnævnt som modtager af CFDA Awards’ såkaldte Influencer Award, som den første nogensinde. Ifølge CFDAs præsident og administrerende direktør, Steven Kolb, var det Tommy Hilfiger, der påpegede til bestyrelsen, at tiden var kommet til at anerkende influencere for deres arbejde.

“Alle i bestyrelsen var enige om, at Kim er en person, som virkelig har påvirket branchen og som har ændret måde brands præsenteres på. Hun er en ven af mange designere og har haft stor indflydelse på mode globalt,” udtalte Steven Kolb, ifølge WWD.

Kim Kardashian får officielt overrakt prisen til CFDA Awards, der løber af stablen den 4. juni på Brooklyn Museum i New York.

Et nyt koncept

Næste uge står i bæredygtighedens tegn, når Copenhagen Fashion Summit omdanner København til hovedstaden for grøn omstilling. Men nogen har taget forskud på glæderne. Carcel har i den forbindelse løftet sløret for et nyt pre-order koncept, der lanceres under topmødet. Hermed åbner de op for, at kunder kan forudbestille deres såkaldte Milano-sæt, som derefter bliver produceret og leveret i august. Formålet er at gøre op med spild ved kun at producere, hvad der allerede er solgt.

Sættet kan forudbestilles fra den 15. maj og én måned frem.

The Repurposed Cotton Project_COSMere bæredygtighed

Apropos bæredygtighed. I denne uge har COS lanceret en kollektion af tre sweatshirts til både damer, herrer og børn, der er skabt af genbrugsbomuld. Trøjerne er lavet af det ekstra materiale, som COS’ egen produktion skaber, når de skærer mønstrer ud. Initiativet afspejler brandets ambition om at nærme sig en cirkulær økonomi samt interesse i forskellige materialeinnovationer.

Kollektionen er allerede nu tilgængelig i udvalgte COS-butikker i Europa og Nordamerika samt online.

Hip Hurra

Stort tillykke til HEADSTART FASHION, der i dag kan fejre sin 2 års fødselsdag. I den forbindelse byder de på et glas bobler og musik i deres nye lokaler i Aarhus på Mindet 4.

Læs mere om arrangementet her.

High-street på den røde løber

I mandags løb, hvad der af mange betragtes som modebranchens største aften, Met Gala, af stablen. Her mødte cremen af cremen af den internationale modebranche op i alverdens overdådige designerkreationer til ære for dette års udgave af det populære velgørenhedsarrangement. Men ikke alle bar kjoler i luksusklassen. I dagens anledning lancerede high street-giganten H&M en kollektion af gallakjoler, kaldet The Gala Collection, samt en række specialdesignede kjoler til kendisser som Lili Reinhart, Olivia Munn, Alek Wek, Kiersey Clemons, Jasmine Sanders og Luka Sabbat.

The Gala Collection er tilgængelig på H&Ms hjemmeside samt i butikken på 5th Avenue i New York.

NYT OM NAVNE

Ny CEO til Elise Gug

Elise Gug kan på tirsdag byde velkommen til deres nye administrerende direktør, Elsebeth Bolvig, der især har erfaring med strategi, markedsføring, salg og implementering hos blandt andre IBM. Gennem sin uddannelse som psyko- og traumeterapeut har hun desuden stor indsigt i udviklingen af mennesker som katalysatorer for forandringsstrategirer.

”Elsebeths sociale kompetencer og gode kommunikative evner med alle typer mennesker på tværs af faggrupper og niveauer, matcher med de kærneværdier, Elise Gugs design udtrykker. Elisabeth har et professionelt rammeværk og får tingene gjort. Hun har en stor kreativ forståelse og bliver en rigtig god sparringspartner, der kommer til at formidle Elises flotte kvalitetsdesign til et større marked,” fortæller bestyrelsesformand og medejer Ermudde Fønss.

Elsebeth Bolvig er ansat per 15. maj 2018.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev
string(7) "test123"