Transparens og skrøbelighed
Hempel Glasmuseum har efter idé af designeren Lennart Raaholt udfordret en række anerkendte designere og kunstnere til at fortolke rummet mellem glas og mode i deres eget kunstneriske udtryk og lade sig inspirere af materialets transparens og skrøbelighed. På udstillingen GLASS fashion & fantasy deltager følgende: Anne Damgaard, Anne Sofie Madsen, Cold Heggem, Frederikke Antonie Schmidt, Henrik Vibskov, Ivan Lee Mora, Katrine Ring, Lennart Raaholt, Maria Berntsen, Marianne Eriksen Scott-Hansen og Violise Lunn.

Ferniseringen finder sted lørdag den 28. april 2018 mellem 15.00-17.00 og udstillingen varer sommeren over. Læs mere om udstillingen her.

Kapitalkonkurrence
HEADSTART FASHION præsenterede i samarbejde med Danske Bank den 24. april deres årlige talentkonkurrence Fashion Growth. Arrangementet, som har til formål at koble investorer med modevirksomheder, fandt sted på Aarhus Teater og havde deltagelse af en række investorer og rådgivere – heriblandt Christian Stadil.

Førstepladsen blev vundet af Suitsyou by Sjölin, andenpladsen gik til Britt Sisseck, mens virksomheden Jule-Sweaters løb med tredjepladsen. De vil alle modtage pitchtræning og mentortimer med investorerne, som på sigt kan udvikle sig til deciderede investeringer.

Moderokade på magasinerne.
To af Danmarks største modemagasiner, Costume og Eurowoman, har fået nye modeteams.

På Costume har Kristine Halken Sørensen og Marie Heyman sluttet sig til moderedaktør Camilla Larsson, som henholdsvis stylingredaktør og assisterende moderedaktør. De har begge tidligere været ansat som modeassistenter på Costume.

Hos Eurowoman er Pernille Rosenkilde blevet kommerciel redaktør, mens Annsophie Stoltenberg Roest har fået stillingen assisterende moderedaktør og Frederikke Raun er blevet stilredaktør.

Burberry opretter ny lederstilling
De britiske ternmestre fra Burberry har netop afsløret ansættelsen af den nu tidligere Belstaff CEO, Gavin Haig, som deres nye Chief Commercial Officer – en ny stilling i Burberry-regiet. I stillingen vil Gavin Haig have ansvaret for at klarlægge mærkets overordnede kommercielle strategi og forretningsudvikling. Han vil samtidig referere direkte til CEO Marco Gobbetti.

Han tiltrådte officielt stillingen den 23. april 2018.

Highstreet-mærke i high-fashion territorium
Det H&M-ejede og minimalistiske mærke COS præsenterer deres næste herrekollektion under den italienske modemesse Pitti Uomo. Messen har ellers normalt besøg af alverdens eksklusive mærker, men denne gang lægger COS, sammen med blandt andre Craig Green og Roberto Cavalli, vejen forbi som special guest. Kollektionen, med navnet Soma, vil blive præsenteret med en koreograferet optræden lavet i samarbejde med den britiske koreograf Wayne McGregor, som skal understrege tøjets funktionalitet.

Kollektionen vil være til salg på COS’ hjemmeside samt i udvalgte butikker hen over Europa, USA og Sydkorea.

ASOS rækker igen ud efter talenter
Webshopgiganten ASOS griber ligesom en række andre butikker og brands ud efter modens talentmasse med deres konkurrence Fashion Discovery. Den er en del af deres ASOS Supports Talent-initiativ og giver unge UK-baserede designere muligheden for at blive solgt i to sæsoner på ASOS’ side, få en 50.000 pund investering i firmaet samt rådgivning af brancheeksperter.

Konkurrencen har i øvrigt også en publikumspris, og vinderen af den får sin kollektion til salg på ASOS.

Afstemningen slutter 1. maj 2018.