“Vi tror på, at videndeling kan være med til at skabe og sikre vækst,” fortæller Nikolai Klausen, politisk konsulent i Dansk Erhverv og direktør i brancheforeningen WEAR, der netop har indgået et strategisk samarbejde med Delogue, en online platform skabt af folk fra branchen, med formål at understøtte designvirksomheder i arbejdet med produktudvikling og leverandører.

Sammen inviterer de to parter til en række netværksmøder, der har til formål at sætte fart på væksten af dansk mode gennem øget videndeling i branchen. Det skriver WEAR i en pressemeddelelse.

Det går godt for dansk mode – i januar kunne en rapport fra Dansk Erhverv vise, at den samlede danske modeeksport, der tæller både beklædning og sko, løb op på 33 milliarder kroner i de første 10 måneder af 2017, samt at mode udgjorde fem procent af årets samlede vareeksport. Men ifølge brancheorganisationen WEAR bliver hele branchen nødt til at samarbejde, hvis den gode stime skal fortsætte.

“Gennem netværksmøder vil samle eksperter og virksomheder fra modebranchen i et forum for videndeling og dermed understøtte branchens fremtidige innovation og vækst,” fortæller Nikolai Klausen videre.

WEAR og Delogue vil i alt afholde seks forskellige netværksmøder de kommende måneder, der med hvert sit tema skal sætte fokus på udvalgte emner, heriblandt eksport, teknologi, kommunikation, bæredygtighed og salg, som de mener er væsentlige for modebranchens fremtidige udvikling.

“Vores målsætning med netværksmøderne er at skabe et lukket forum med 8-12 deltagere, hvor de kan dele ud af deres erfaringer, få inspiration fra eksperter, komme derfra med nogle realiserbare løsninger og et udvidet netværk at trække erfaringer fra,” supplerer Rikke Biehl, CEO i Delogue.

De første netværksmøder afholdes henholdsvis den 16. april med fokus på bæredygtighed i produktionen og den 24. april med fokus på udfordringerne ved modeeksport.

Det er gratis at deltage. Læs mere om de forskellige møder og tilmeld din virksomhed her.