Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Bloggernetværk øger international indsats

Det går godt for det danske bloggernetværk, Bloggers Delight, der netop har oprustet med CCO-stilling som led i en større international vækststrategi.
Det går godt for det danske bloggernetværk, Bloggers Delight, der netop har oprustet med CCO-stilling som led i en større international vækststrategi.

“Influencer marketing kommer kun til at tage endnu mere fart i 2018. Både i ind-og udland. Mediebilledet og medieadfærden ændrer sig enormt hurtigt, og influencerne får mere og mere taletid og reach. Dermed er der også opstået et helt nyt marked med store kommercielle muligheder,” lyder det fra Louise Seestern, der er ny Chief Commercial Officer hos det danske bloggernetværk Bloggers Delight, hvorfra hun skal lede den kommercielle afdeling samt have ansvar for virksomhedens yderligere forretningsudvikling og vækst. Det skriver Bloggers Delight i en pressemeddelelse.

I sin nye rolle skal Louise Seestern først og fremmest være med til at styrke Bloggers Delights indsats indenfor influencer marketing – også udenfor de danske grænser – samt realisere virksomhedens konkrete målsætning om at hente ti procent af deres samlede omsætning på det internationale marked i 2018.

“Jeg glæder mig til at være en del af en virksomhed i stor vækst og fremgang. Jeg er sikker på, at vi kan videreudvikle Bloggers Delights unikke position som markedsleder. Den internationale satsning samt opkøbet af blandt andet Blogly i efteråret er blot nogle af de kommercielle indsatsområder, vi kan bygge videre på, hvilket positionerer os meget stærkt,” siger Louise Seestern, der har stor erfaring indenfor digital salg og ledelse, især gennem sin tidligere ansættelse som digital salgschef hos Aller Media.

Også CEO i Bloggers Delight, Henrik Akselbo, ser stort potentiale i den nyoprettede stilling og det internationale fokus – og ikke mindst i at have Louise Seestern ved roret.

“Normalt vil det være en udfordring for en virksomhed af vores størrelse at finde og tiltrække en spændende rolle til en profil med 16 års erfaring indenfor digitalt salg, heraf de seneste 11 år på ledelsesniveau. Men matchet imellem Louise Seestern og Bloggers Delight er så ideelt og et kæmpe skulderklap til Bloggers Delight, at Louise vælger at fortsætte sin karriere hos os, og jeg ser frem til, at vores organisation bliver styrket og professionaliseret yderligere med de erfaringer og kompetencer Louise kommer med,” siger han i pressemeddelelsen.

Bloggers Delight er Danmarks største af sin slags med 320 blogs fordelt over syv forskellige netværk. Siden grundlæggelsen i 2011 har virksomheden oplevet stor økonomisk vækst – vækst, der indenfor det seneste år har vist sig i form af flere nye udvidelser. I 2016 udvidede de porteføljen med oprettelsen af det nye herreblog netværk The Bloke, og i januar i år kunne Henrik Akselbo berette, at Bloggers Delight var klar til at ekspandere internationalt ved også at planlægge, projektlede og eksekvere kampagner i udlandet.

Louise Seestern tiltrådte stillingen som Chief Commercial Officer den 19. februar i år.