”Vi ser ingen lukkede døre – kun nye muligheder”

Stifterne af det nye danske brand ISNURH, Oliver Sand Abrenica og Kasper Juhl Todbjerg, fortæller om at debutere på Revolver denne sæson, om at gøre deres forarbejde godt og om at have internationale ambitioner fra start.
16.02.2018 ∙ af Sofie Ringtved Jensen
Foto: Stifterne af ISNURH, Oliver Sand Abrenica og Kasper Juhl Todbjerg.

Byd velkommen til ISNURH – et helt nyt, dansk herretøjsbrand stiftet af Oliver Sand Abrenica og Kasper Juhl Todbjerg. Brandet har base i Silkegade i København, hvorfra de to designere – og venner gennem mange år – tegner, syer og sælger deres kollektioner af lette jerseydesigns og tunge uldvarer i høj kvalitet. Håndværket er i centrum i kælderen, som de to stiftere har døbt deres kreative hjem – målet er nemlig først og fremmest at skabe et godt og overbevisende produkt af blandt andet egyptisk bomuld, kashmir og med skræddersyede detaljer af høj kvalitet, fortæller Oliver og Kasper, der debuterede under navnet ISNURH på Revolver denne sæson.

”Vi har arbejdet op til den her debut siden marts sidste år, hvor ISNURH kom til verden. Planen var i første omgang at lancere allerede under modeugen i august, men det nåede vi ikke. Vi var måske lidt for ambitiøse i starten. Det er bedre at vente og sikre sig, at man har en overbevisende kollektion at præsentere,” fortæller de to venner og forretningspartnere, der på trods af selvindsigten ikke har skruet ned for hverken tempo eller ambitioner. Begge har et normalt fuldtidsarbejde ved siden af drømmen om at blive succesfulde modedesignere, hvorfor de hver aften og weekend er at finde i kælderen i Silkegade.

”Vi arbejder hårdt for at nå vores mål, men det er også nu, vi skal rykke, hvis det skal lykkes. Vi føler, at vi står midt i orkanens øje,” siger de videre.

Et godt råd
I dag, lige godt to uger efter modeugen, lever Oliver og Kasper stadig højt på deres debut på den danske modescene – en debut der gik over alle forventninger.

”Det gik virkelig godt. Vi havde på forhånd fået at vide fra flere i branchen, at vi ikke skulle sætte vores forventninger for højt op. At man aldrig sælger på sin første sæson, og at vi ikke skulle blive skuffede. Men allerede onsdag fik vi vores første store ordre,” fortæller de to designere, der har lavet aftaler med multibrand-butikker som Kyoto i København og Kul og Koks i Kolding.

Men det var ikke kun salgskriteriet, der blev mødt for de to ISNURH-stiftere. Også ønsket om at netværke blev indfriet på Revolver, hvilket netop var en af de vigtigste årsager til, at valget faldt på netop den messe.

”Revolver er en god platform for os lige nu, da det er et rigtigt godt sted at netværke. Derudover er den lidt mere uformel og har en god københavner-vibe, der passer godt til ISNURH. Og så er der jo ikke mere end 50 meter til den nærmeste fadøl,” bemærker de to venner med et smil på læben. Men det er ikke alt sammen sjov og spas. Det har også krævet meget forarbejde at få så god en start. Inden messen havde Oliver og Kasper fået et godt råd med på vejen af Revolver-direktør Christian Maibom – at forberedelse er altafgørende.

”Der var stor opmærksomhed omkring ISNURH, hvilket var virkelig fedt, men også noget som vi havde arbejdet meget for at sikre på forhånd. Vi havde sendt breve ud for at invitere folk forbi, og det betød blandt andet, at vi fik besøg fra Bergdorf Goodman i New York.”

Udlandet er først
Men det rigtige arbejde starter først for alvor efter modeugen. Siden Copenhagen Fashion Week lukkede og slukkede for denne sæson, har ISNURH-drengene rejst land og rige rundt for at stemme dørklokker og besøge de butikker, de gerne vil samarbejde med. Indtil nu har de solgt deres designs direkte til forbrugerne fra kælderen i Silkegade, men nu skal der flere salgskanaler i spil. Og her er målet først og fremmest at skabe et velfungerende B2B-salg.

”Lige nu fokuserer vi på at vækste, og det skal ske gennem wholesale, da det giver en god stabilitet at kunne sælge større partier ad gangen. Og så er det bare med at komme ud og fortælle om ISNURH. Det er ikke fordi vi regner med at lukke de helt store handler allerede, men vi håber, at nogen vil give os en chance for at vise, hvad vi kan. Vi ser ingen lukkede døre, kun nye muligheder – om ikke andet er det en potentiel åbning til næste sæson,” fortæller Oliver og Kasper videre.

Men hvorfor ikke online, vil nogen måske spørge? For de to iværksættere er det lige så vigtigt at kende sine begrænsninger, som det er at have ambitionerne i top.

”Man er naiv, hvis man tror, at man kan åbne en webshop og få gang i salget fra dag ét. Der er lang vej fra, at en kunde synes et produkt er fedt, til at han rent faktisk lægger en vare i kurven. Vi vil gerne skabe en relation til vores kunder, og det gør vi først og fremmest ved, at de kan mærke tøjet og se, hvor mange kræfter der er lagt i både design og kvalitet,” siger de og tilføjer:

”Planen er helt sikkert at lancere en ISNURH-webshop på sigt, men først når vi har kapaciteten og efterspørgslen til det.”

Udover at sprede budskabet om ISNURH herhjemme, er målet også at få brandet kendt udenfor de danske grænser. For Oliver og Kasper handler det både om at kende sit publikum men også om at turde at drømme stort fra dag ét.

”Nu skal vi ud og vise, hvad vi kan. Vi tror på, at ISNURH har internationalt potentiale, så vi vil hellere have aftaler med fire butikker i Danmark og tre i udlandet end syv herhjemme. Det handler om at komme bredere ud og at få den nødvendige eksterne validering, hvis vi skal have ISNURH kendt,” afslutter de to stiftere og fortæller, at de især har øjnene rettet mod Norge, Sverige og Tyskland lige nu.

”Så om lidt sidder vi i en FlixBus på vej til Berlin.”