Facebook Abonnér
20:52
|
24.02.2018
JR1,cropped Foto: The Jewellery Room har denne sæson indrettet sig hos Bruun Rasmussen i København.

The Jewellery Room får stor ros for brandmiks

Fredag står i smykkernes tegn på The Jewellery Room, der endnu en gang har formået at imponere både brands og besøgende.

| Modeuge | af Redaktionen

Grundlæggerne af The Jewellery Room, Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen, byder i dag velkommen til deres tiende sæson i smykkernes tegn. Men meget er sket, siden de to søstre for første gang samlede den danske smykkebranche under ét tag under modeugen. Siden da er konceptet kun vokset – både i størrelse og popularitet.

Fashion Forum fangede de to søstre et par timer inde i dagens udstillingsprogram, og det var to meget glade stiftere, der mødte os:

”Det har været helt fantastisk indtil videre, og vi har allerede fået så mange positive tilbagemeldinger fra både brands og besøgende,” fortæller Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen, der denne sæson for første gang har indrettet sig i Bruun Rasmussens lokaler på Bredgade i København – en placering, der indtil videre lever op til forventningerne.

”Det fungerer supergodt her, her er rart at være, og så er det meget smukt med integreringen af kunst og smykker. Det er fantastisk, hvad nye rammer kan gøre,” siger de og understreger det gode samarbejde, de har haft med auktionshuset.

Danske smykker i fælles front
Også på brandsiden er stemningen i top. Den danske smykkedesigner Vibe Harsløf er vanen tro på The Jewellery Room med sit brand i eget navn. Hun har været med fra starten og det er der en helt bestemt grund til:

”Jeg synes, det er fedt, at vi er samlet her som branche, så udenlandsk presse har mulighed for at se, hvor meget skandinaviske smykker rykker for tiden,” fortæller hun og tilføjer:

”Reaktionerne har, som altid, været gode og det skyldes i høj grad den gode bredde, the Jewellery Room repræsenterer,” siger hun og roser de to stiftere for deres arbejde.

Også de lidt yngre brands er positivt stemte. Det to år gamle smykkemærke Josina, stiftet af Josina Bergsøe, er for første gang denne sæson at finde på The Jewellery Room.

”For et helt nyt brand som mit er det en fantastisk mulighed at få lov til at være her og vise mine smykker frem. Jeg er kun online lige nu, så dette er en god mulighed for, at folk kan se og mærke mine smykker,” siger hun og fortæller om overvældende god respons indtil videre.

”Jeg har fået meget positive tilbagemeldinger, og det er jeg meget stolt af. Det hele sitrer på mig,” siger hun.

En god blanding
Endnu en gang er det især kombinationen af brands, som de deltagende virksomheder fremhæver.

”Her er mange forskellige mærker. Både de kæmpestore og de helt nye som mig. Her er de klassiske smykker og dem med lidt mere knald på. Det er i høj grad en sammensætning, der rammer bredt og understreger, at der ikke kun eksisterer én smykkestil. Vi er alle forskellige og har forskellig smag,” siger Josina Bergsøe videre, hvilket Emma Cronwall Trampedach, Brand Manager fra Carré Jewellery, kan istemme:

”Jeg synes, brandmikset er virkelig godt. Det er sjovt for os at være sammen med store brands og jeg synes, at mikset mellem de nye og de mere etablerede mærker er spændende,” siger hun og fortæller, at de hovedsagligt er til stede for at øge synligheden for brandet og for at etablere nye fremadrettede samarbejder.

Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen har da også arbejdet målrettet på at skabe det bedste udvalg af brands, der denne gang hovedsagligt er fra Norden.

”Det er vigtigt for os hele tiden at kombinere brandudvalget på en ny måde. Der er selvfølgelig nogle gengangere hver gang, men vi sætter også pris på den dynamik, der kommer, når man sammensætter på nye måder,” siger de og fortæller, at de denne gang har et enkelt tysk brand med men ellers har haft fokus på Skandinavien.

”Vi er gået lidt tilbage til rødderne med fokus på Skandinavien. Det fungerer godt med et skarpt fokus og så er det jo der, vi selv kommer fra. Men det har også noget at gøre med lanceringen af vores nye webshop denne sæson, der hovedsagligt vil repræsentere skandinavisk look og æstetik,” siger Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen, der i aften for første gang inviterer slutforbrugerne indenfor i deres smykkeunivers med et lanceringsevent af www.thejewelleryroom.com i samarbejde med Costume.

”Det bliver så spændende. Vi glæder os,” afslutter de.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev