BTX Group, der har både BRANDTEX, SIGNATURE, IMITZ, JENSEN og CISO under vingerne, løfter sløret for resultatet af en større opgradering af deres brandportefølje. Ifølge virksomhedens CMO, Charlotte Mikkelsen, skyldes satsningen et ønske om at følge med udviklingen i en omskiftelig modebranche. Det skriver BTX Group i en pressemeddelelse.

”Hvis ikke man fornyer sig, er der andre, der tager din plads hos forbrugerne,” forklarer hun om beslutningen om at redefinere og optimere brandporteføljen hos en virksomhed, der har så mange år på bagen.

”Vi følte, at det var på tide, at der skete noget nyt,” uddyber Charlotte Mikkelsen.

I tide til messesæsonen
Timingen synes da også perfekt, da BTX Groups nye og opdaterede brands bliver lanceret lige i tide til virksomhedens deltagelse på den nært forestående CIFF-messe.

Mere konkret har BTX Groups mærker fået en ny grafisk identitet via blandt andet nye logoer, men også kommunikativt sætter optimeringen sine spor, fortæller Charlotte Mikkelsen, der har haft til formål at gøre virksomhedens forskellige brands attraktive for endnu flere forbrugere.

”Vi bygger en stærk og letgenkendelig livsstil og identitet op omkring hver af de tre BRANDTEX-linjer, og målet er at udvide målgruppen samt redefinere mærkets identitet,” tilføjer hun og understreger samtidig, at de målretter deres indsats mod en skarpere defineret markedsføring.

For eksempel er mærket BRANDTEX blevet inddelt i yderligere tre undermærker, der er målrettet hvert sit segment, sådan at flere kvinder vil kunne identificere sig med BTX Groups mærker, forklarer Charlotte Mikkelsen, der håber, at både indkøbere og andre interessenter vil opleve et klarere udtryk i både design og kommunikation på virksomhedens kommende messestand.

”Vi er meget tilfredse med resultatet og glæder os til at vise vores AW18-kollektion samt de nye udtryk i vores showroom på CIFF under modeugen i København,” afslutter hun.