Facebook Abonnér
16:54
|
18.01.2018
miinto030118_253 Foto: Stifter af Miinto Konrad A. Kierklo.

Miinto vil sikre små lagre

Den danske onlineplatform er klar med et nyt koncept, der skal være med til at hjælpe fysiske butikker med et bedre gennemsalg.

| Strategi | af Martin Mitchell

Miinto har stablet et helt nyt samarbejde på benene med indtil videre 200 forskellige brands, blandt andre SELECTED, Custommade og Gestuz. I starten af december kunne marketingdirektør, Marc Østerskov, fortælle, at virksomheden er i vækst og netop havde udvidet deres online koncept til det belgiske marked, men med dette nye tiltag ønsker Miinto også at forbedre deres service herhjemme, ved at optimere de fysiske butikkers varelagre og sikre, at de ikke brænder inde med for mange produkter.

”Miintos eksistensgrundlag er baseret på samarbejde, så vi er stolte af og glade for at kunne samle spillere i branchen og hjælpe med nye løsninger,” forklarer stifter og CEO Konrad A. Kierklo om initiativet i en pressemeddelelse.

Overblik og datadeling
Målet for samarbejdet er at optimere lagersystemerne for de forskellige brands og butikker, i håbet om at komme overproduktion til livs. Helt konkret betyder optimeringen, at butikker kan tilføje en ekstra salgskanal ved at koble sig på Miinto, da de forskellige brands allerede har sørget for billeder, beskrivelser og stregkoder til webshoppen.

På den måde kan butikkerne koble deres eget kassesystem til Miinto.dk, der herefter ved præcist, hvilke varer de respektive butikker har på lager og dermed kan videresende de ordrer der lægges, når en kunde foretager et køb på siden. Ifølge Miinto, vil systemet altid forsøge at finde den mest relevante butik til at levere varen – hvis en kunde eksempelvis bor i Aarhus og køber et produkt fra SELECTED vil systemet altid finde den butik, der er tættest på.

Det skal være med til at forbedre de fysiske butikkers vilkår i kampen om forbrugerens gunst.

”Størstedelen af modesalget sker stadig gennem fysiske modebutikker, hvilket betyder, at størstedelen af produkterne også stadig befinder sig der. Vi har de seneste 9 år samlet over 1400 modebutikker på Miinto, og har nu skabt en unik formel for, hvordan vi sammen med brandsene kan hjælpe deres butikker endnu bedre med at få solgt de varer, de har på hylderne via et bedre gennemsalg, uden ekstra omkostninger,” fortsætter Konrad A. Kierklo.

Også Niels Dam, som er CEO hos Custommade, ser udviklingen som en glædelig nyhed:

”Denne service fra Miinto er en oplagt mulighed for at optimere vilkårene og gøre det nemmere at være butik i et presset marked, samtidigt med at kundeoplevelsen kan blive mere lokal og personlig. Vi er bevidste om, at onlinehandlen i dag udgør en større og større andel, men vi skal ikke glemme de vigtige fordele, der fortsat ligger hos de fysiske, dygtige forhandlere derude,” udtaler Niels Dam i pressemeddelelsen.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev