Facebook Abonnér
03:13
|
20.04.2018
Magasinnystand Foto: Adax i Magasin

Ugen i mode

Nyheder fra ind- og udland: Adax åbner shop-in-shop i Magasin, STRØM bruger julen på et godt formål og Everlane satser på to nye butikker.

| Kultur | af Sofie Ringtved Jensen

Shop-in-shop
Det danske taskebrand Adax, har solgt deres lædertasker og -punge i Magasin siden 80’erne, men nu er tiden inde til at åbne deres egen butiksområde i stormagasinets filial på Kongens Nytorv – en butik, som de officielt kunne åbne dørene til for første gang i går.

”Magasin er en vigtig partner, med en bred kundestrøm, et sted, hvor vi møder vores kernekunder. Vi ønsker med vores nye shop at udnytte den brede kundestrøm yderligere og tiltrække nye nysgerrige kunder – her er Magasin en vigtig spiller,” lyder det fra salgschef Helle Silfen i en pressemeddelelse.

En sidste fejring
2017 er ved at være slut, og det samme er Wood Woods jubilæumsår. Det sidste projekt, der markerer brandets 15 års fødselsdag, er et samarbejde med Vans – skoene, der aldrig bliver for gamle til slå pjalterne sammen med andre brands. De nye sko blev officielt lanceret i går og kan købes i Wood Woods butikker og online.

Julen er hjerternes tid
Tøj- og livsstilsforretningerne STRØM vil benytte den kommende juletid til at gøre noget godt for andre. Virksomheden vil i hele december stå for at sælge et stofnet, som er udsmykket af kunstner Sigrid Benedikte Strøyer, hvor hele overskuddet går til Ronald McDonald Hus – et midlertidigt hjem for familier med alvorligt syge børn.

En større målgruppe
Det danske brand About Vintage, der siden 2014 har designet herreure, er nu klar til at udvide horisonten – og målgruppen. Brandet har netop løftet sløret for en ny unisex-kollektion, der henvender sig det kvindelige publikum også.

Ny viden
Gucci er gået sammen med det italienske universitet, Bocconi University, om at lancere det såkaldte Gucci Research Lab – et treårigt projekt, der har til formål at styrke væksten i modeindustrien. Et team på fire professorer skal herunder forske i emner som digital transformation, at fremme en iværksætter-kultur samt vigtigheden af risikovillighed. Deres resultater vil blive udgivet hvert år af Gucci, med henblik på ”at skabe vigtig indsigt, som både store og små virksomheder kan lære af,” som modehusets egen CEO, Marco Bizarri, selv formulerer det.

Fra online til offline
Den amerikanske e-tailer, der i slutningen af oktober kunne afsløre, at de ledte efter fysiske lokaler, har nu indstillet jagten. Virksomheden har nemlig besluttet sig for, hvor deres debut-butikker skal ligge – New York er første by, San Fransisco den næste. Det bliver spændende at se, hvordan Everlane håndterer transformationen fra kun at operere online til fremover også at skulle beherske kunsten at drive retail.

Posh Spice
Der er stadig rigelig med girl-power i tidligere Spice Girl-sangfugl Victoria Beckham. Nogle år efter hun lagde mikrofonen på hylden, grundlagde hun eget modebrand, og her næsten 10 år senere er det vurderet til at være intet mindre end 832 millioner kroner værd – en vurdering, der dog skal ses i lyset af det nylige kapitalindskud, på 250 millionerne kroner, som investeringsselskabet NEO Investment Partners har skudt i brandet. Pengene skal eftersigende blandt andet bruges til at udvide butiksporteføljen og e-handels-platforme.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev
string(7) "test123"