Hvad har Becksöndergaard, Paul Smith og Wood Wood tilfælles? Jo, de har eller får snart butik i Københavns Lufthavn. Wood Wood er nemlig første navn på listen over nye brands, der flytter ind i et helt nyt område i Terminal 2, som åbner til næste år – samlet set åbner 25 nye butikker og spisesteder, som følge af en større udvidelse på 4.000 kvadratmeter.

Lufthavnen forbedrer endnu en gang terminalerne som shoppedestination, og sammensætningen af de nye brands bliver en blanding af førende danske og internationale brands inden for både shopping og gastronomi. Valget af Wood Wood sker på baggrund af brandets stærke position og anderkendelse både herhjemme og i udlandet:

”Med den nye Wood Wood-butik kan vi tilbyde vores passagerer en autentisk shoppingoplevelse, der afspejler noget af det bedste fra den urbane københavnerkultur og indfri et ønske fra særligt de unge rejsende. Wood Woods univers passer perfekt ind i kombinationen af lokale helte og internationale power brands, som er med til at sikre rejsende et ekstraordinært og bredt udvalg af oplevelser,” siger kommerciel direktør i Københavns Lufthavn, Peter Krogsgaard, i en pressemeddelelse.

Flere shopping- og spisemuligheder er efterspurgt af passagererne, viser undersøgelser, som Københavns Lufthavn har foretaget – de interviewer knap 100.000 rejsende årligt om deres oplevelser i lufthavnen.

Wood Woods danske butiksportefølje består allerede af butikker på Grønnegade, Frederiksborggade og Gl. Kongevej i København og en enkelt i Aarhus. Københavns Lufthavn bliver derved den femte butik i rækken, foruden brandets butik i Berlin, der er den eneste af slagsen uden for landets grænser. At åbne på adressen i Kastrup med et miks af danske og internationale kunder ser Wood Wood frem til:

“Det er en gammel drøm, der går i opfyldelse. Vi har i mange år talt om muligheden for at åbne en butik i Københavns Lufthavn. Wood Wood-butikken vil blive en slags satellitbutik, der er tilpasset lufthavnen og de mekanismer, som ligger til grund for shoppingområdet, og vi kommer til at skabe et retail space, der skiller sig meget ud i varesortiment og indretning,” siger kreativ direktør i Wood Wood, Karl-Oskar Olsen i pressemeddelelsen.

Det internationale fokus hos brandet ses ikke kun i valg af butikslokationer – Wood Wood har tidligere i to sæsoner afholdt show i Milano, og London bliver næste værtsby for brandets show til januar under den britiske herremodeuge.